جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رزاقی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: ما باید در تعاملات اجتماعی خود دقت داشته باشیم، مبادا حرف های بی اساس در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سبب شود، مروج شایعات بی اساس باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عزیز الله رزاقی ظهر امروز در مراسم عزاداری که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران  بیان داشت: مساله صبر دارای بعد شخصی و اجتماعی است، بدین صورت که مومنان باید نسبت به معصیت، عبادت و عزا صبر داشته باشند و در بعد اجتماعی باید نسبت به همدیگر صبر داشته باشند تا با هم جامعه را به سعادت برسانند.

وی با اشاره به مساله صبر عبادت ابراز داشت: صبر بر عبادت امری سخت به شمار می رود، مومن کسی است که بر سختی های عبادت صبر پیشه کند و با صبر مراحل بندگی را طی کند.

این خطیب توانمند اظهار داشت: صبر بر معصیت از دیگر ویژگی های مومنان است، مسایلی همچون چشم فرو بستن بر اختلاس، احتکار و نگاه به نامحرم از نشانه های صبر بر معصیت شمرده می شود.

وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر مساله سخت و چه بسا پر زحمتی است اما آنچه که سبب تحقق این مساله خواهد شد، صبر طاعت الهی است و انسان صابر در همه بخش های زندگی خود با توجه به خدا می تواند راه تکامل و بندگی را طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین  رزاقی با اشاره به کلمه «صابروا» در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران گفت: خدای تعالی به همه توصیه صبر کرده و مومنان باید با صبر و رعایت اصول اجتماعی راهبرد های جامعه اسلامی را در سختی ها و مشکلات جلو ببرند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات خاطرنشان ساخت: سعادت بشر در تنظیم راه های ارتباطی او بادیگران است و خدای تعالی در این باره می فرماید«ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید، گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست خداوند دانا و آگاه است!»

وی در پایان گفت: ما باید در تعاملات اجتماعی خود دقت داشته باشیم، مبادا حرف های بی اساس در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سبب شو، مروج شایعات بی اساس باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha