جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: یکی از مباحثی که این روزها مسئولان و متولیان هیات های مذهبی باید به آن توجه کنند، موضوع نشر برخی انحرافات و خرافات در مسایل دینی به ویژه در عزاداری هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، ظهر امروز در جلسه شورای هیات های مذهبی استان کردستان که در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی قروه برگزار شد، اظهار داشت: امروز در هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری باید از ظرفیت های دینی کودکان و نوجوانان بهره ببریم و توجه و نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه باید هیات های مذهبی مکانی برای افزایش بینش دینی و مذهبی افراد باشد، تاکید کرد: شهید مطهری در جایی آورده اند :« در هیات به دنبال کثرت جمعیت و واویلا کردن هستیم؛ البته خیلی خوب است کثرت جمعیت، ولی هدف این نیست که به هر وسیله ای که شده شور ایجاد کنیم».

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مسئولان هیات های مذهبی این است که حقوق دیگران را مدنظر داشته باشیم و در این ایام از سیستم های صوتی به دقت استفاده کنیم و اجازه ندهیم که برای اطرافیان مزاحمت ایجاد شود، زیرا هدف ما از برپایی چنین مراسم هایی معرفی شان و جایگاه اهل بیت علیهم السلام در دین اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی دیگر از مباحثی که این روزها مسئولان و متولیان هیات های مذهبی باید به آن توجه کنند، موضوع نشر برخی انحرافات و خرافات در مسایل دینی به ویژه در عزاداری هاست، لذا از وظایف مسئولین شورای هیات های مذهبی است تا با مسئولین هیاتها صحبت کنند تا انحرافات و خرافات در هیات های مذهبی راه پیدا نکند.

گفتنی است که در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام منتشلو، رییس اداره تبلیغات اسلامی قروه اظهار داشت: تاکنون در شهرستان قروه بیش از 110 هیات مذهبی و نیز دویست 200 مداح اهل بیت علیهم السلام در سامانه «طوبی» ثبت گردیده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان هیات های مذهبی در این شهرستان، افزود: در این نشست های تخصصی که با مسئولان و متولیان هیات های مذهبی داشته ایم، زمینه های برگزاری مراسم های عزاداری این دهه تبیین و تشریح شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha