پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی عاشورایی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی را شاخصه مهم سبک زندگی عاشورایی دانست.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران و اصحاب باوفای ایشان، اظهار داشت: نهضت حسینی در همه زمان ها و مکان ها دارای عالی ترین مضامین و پیام هایی است که توجه به آن ها باعث سعادت و رستگاری جامعه بشری می شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی کشور که طاغوت های زمان هر کدام به نحوی در صدد تضعیف و از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ما باید به تاسی از سیره حسین بن علی(ع) در برابر دشمنان مقاومت کرده و از اصول و مبانی دینی خود دفاع کنیم.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: گرچه در شرایط کنونی، فشار اقتصادی دشمن تبلور بیشتری پیدا کرده اما نباید از یاد بُرد که زیربنای همه این ها مبارزه با فرهنگ دینی است تا از هر راهی که شده ملت ما را از این فرهنگ ناب اسلامی و شیعی دور سازند.

وی بیان داشت: دشمنان و عمال آن ها در این راستا از شگردها و ترفندهای مختلف استفاده کرده و می کنند و به خصوص امروز از رسانه های نوین همچون شبکه های اجتماعی برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و روحیه انقلابی مردم ما به ویژه نسل جوان حداکثر استفاده را می نمایند.

تاجیک خاطرنشان کرد: همیشه در طول تاریخ اسلام آن چه احیاگر فرهنگ دینی بوده ، توجه به مولفه های تربیت خاصی است که اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که اگر آن را با مسایل و نیازهای روز تطبیق دهیم، قطعاً بخش قابل توجهی از توطئه های دشمن خنثی می شود.

وی همچنین ضرورت پرداختن به تربیت دینی و انقلابی بر اساس آموزه های حضرات معصومین(ع) را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: در کلام مقام معظم رهبری انقلابی بودن و انقلابی ماندن فرهنگ کشور اهمیت بسیاری دارد چرا که اساساً روحیه انقلابی و جهادی یکی از شاخصه های مهم سبک زندگی عاشورایی است و تربیت عاشورایی نیز بر اساس همین روحیه جهادی و انقلابی متاثر از فرهنگ و سیره امام حسین(ع) به ثمر می نشیند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: در واقع در پرتوی همین روحیه انقلابی و جهادی است که ما در عرصه ظلم ستیزی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موفق خواهیم شد.

 وی در خاتمه بیان داشت: متاسفانه تا حدود زیادی این فریضه حیات بخش در جامعه ما کمرنگ شده که بر همه محبان و ارادتمندان به سیدالشهدا(ع) و دستگاه عظیم حسینی واجب است که در حد توان خود در این زمینه تلاش کرده به احیای امر به معروف و نهی از منکر همت گمارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha