جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدجواد لاریجانی

حوزه/ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در مراسم «عاشورا در عاشورا» گفت: امروز غرب متوجه شده است که جهان اسلام بدون مکتب اهل بیت(ع) هم قابل برای انحراف و هم قابل برای سیطره است متوجه شده مانع او در سیطره بر جهان اسلام، مکتب اهل بیت(ع) است،

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، در نخستین یادواره شهدای انفجار حرم مطهر رضوی که با عنوان «عاشورا در عاشورا» در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز غرب متوجه شده است که جهان اسلام بدون مکتب اهل بیت(ع) هم قابل برای انحراف و هم قابل برای سیطره است، هیچ چیزی جای مکتب اهل بیت(ع) را نمی گیرد؛ این مکتب چراغ و معدن جواهری است که افراد لایق آن را استخراج می کنند.

محمد جواد لاریجانی افزود: غرب متوجه شده است مانع او بر سیطره جهان اسلام، مکتب اهل بیت(ع) است، متوجه شده که مکتب اهل بیت(ع) این توان را دارد که نظام مدنی معقول در دنیای معاصر اداره کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب گفته می‌شد حکومت براساس فقه و مندرس در نهایت افغانستانِ عقب افتاده دارید؛ عقب افتادگی افغانستان به دلیل جنایت دشمنان است و گرنه ملت افغانستان شجاع و مجاهد هستند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ عالمان بسیاری شهید شدند اما هدف دشمن از شهادت شهدای هسته‌ای محروم ساختن یک ملت از دستیابی به حوزه‌های وسیعی از دانش و تکنولوژی است، شهدای هسته‌ای ما از این جهت اهمیت دارند که آغاز چنین پروژه ای از سوی دشمن است.

لاریجانی متذکر شد: مکتب اهل بیت(ع) همان مکتب اسلام است، اینکه آن را منصوب به ایران می‌دانند خیلی مضحک است اهل بیت پیامبر(ص) در شهرهای بصره، سامرا، کوفه و... بودند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عنوان کرد: دو تفکر در عالم اسلام حتی از زمان رسول اکرم(ص) رشد کرد؛ «مدرسه اهل بیت(ع)» که همه چیز در آن بر محور ولایت جامع است و دیگری «مدرسه اهل سنت» است که براساس آن حکومت زندگی مدنی به عرف عقلی سپرده شده است.

وی افزود: غرب می‌خواهد با تمام توان با مکتب اهل بیت(ع) مقابله کند لذا تیرهایشان را به سمت ایران روانه می‌کنند، غرب از خشم آتش می‌گیرند چنان دنداهایشان بهم می سایند و شاید بعضا شکسته باشد، که چرا پیروان مکتب اهل بیت(ع) باید اینگونه باشند.

مکتب اهل بیت(ع)، نوک پیکار استکبار است

لاریجانی با اشاره اینکه حادثه عصر عاشورای حرم مبارک پیامش دقیقا همین است، عنوان کرد: استکبار به نوکرانش گفته است که فلش حمله شما باید محور مکتب اهل بیت(ع) باشد، در نتیجه زائران و مظلومان ما که در حال زیارت، دعا و استغاثه بودند، به خاک و خون کشیدند که حدود 300 نفر کشته و جانباز به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه مظلومان یمن که فقرترین ملل دنیای اسلام هستند در مقابل غرب و شرق ایستاده‌اند، ادامه داد: استراتژی و دکترین مقاومتی که حضرت امام(ره) پایه‌گذاری کردند و در رأس آن اباعبدالله الحسین(ع) آن را زنده کرد، مصداقش همین است

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ترورزیم به عنوان یکی از مکانیزم‌هایی که امروز غرب در مقابله با مکتب اهل بیت(ع) به جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، سابق هم وجود داشت، اما تروریزمی که امروز غرب آن را به استخدام گرفته، بسیار تروریزم رسوایی است و اولین ویژگیش این است که آن را مقداری با جهات جمهوری اسلامی همراه کرده است..

لاریجانی تصریح کرد: یعنی داعش که اکنون رژیم صهیونسیتی اعلام کرده چیزی حدود 12 هزار نفر از رؤسای عمده آنها ماهیانه پول دریافت کرده و می‌کنند به عنوان محی دین و خلافت در جهان اسلام وارد معرکه شده اند علمای اهل سنت عمدتا یا حمایت یا سکوت کرده‌اند بعضا خوششان هم می‌آمد کم بودند کسانی که مقابله‌شان ایستادند.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha