جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد سلیمانی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همراهی علم و اخلاق می تواند طلبه را به رشد و تعالی علمی و معنوی برساند، گفت: اگر طلبه ای در هر یک از این دو موضوع مهم بی توجهی کند نمی تواند مسیر پیشرفت در حوزه را به خوبی طی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله محمد سلیمانی عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست تبیین طرح جامع تربیتی که در این مدرسه علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه، گفت: باید برنامه های تربیتی و اخلاق در مدارس علمیه با یک برنامه ریزی مدون و مستمری دنبال شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که موضوع اخلاق همواره مورد توجه و تأکید علما و بزرگان حوزه بوده، افزود: در حال حاضر نیز اخلاق و تربیت دینی و معنوی به عنوان محور فعالیت های حوزه مورد توجه است.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که همراهی علم و اخلاق می تواند طلبه را به رشد و تعالی علمی و معنوی برساند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای در هر یک از این دو موضوع مهم بی توجهی کند نمی تواند مسیر پیشرفت در حوزه را به خوبی طی کند.

آیت الله سلیمانی در ادامه سخنان خود همچنین برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه را امری مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید نکات اخلاقی همواره از سوی اساتید در کلاس های درس بیان شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مدیران و اساتید حوزه باید توجه کنند و این طلاب همانند فرزندان آنها بوده که امانتی نزد حوزه هستند، خاطرنشان کرد: پس باید در نگهداری و تربیت آنها نهایت دقت و تلاش مضاعف صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که برخورد مدیر و استاد با طلبه باید پدرانه باشد، تصریح کرد: طوری رفتار کنید که طلبه به راحتی با مدیر و استاد خود ارتباط برقرار کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار یک مدیر و استاد با طلبه باید جاذب باشد، خاطرنشان کرد: اگر این اعتماد و اطمینان دو سویه میان طلبه و مدیر و استاد مدرسه برقرار شود به طور حتم در جهت تعلیم و تربیت طلاب نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha