جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طبق شنیده‌ ها در یک مراسم‌ عزاداری، به خاطر عروسی حضرت قاسم(ع)، گل به دست گرفته بودند، چنین خرافاتی از کجا وارد می شود؟ روایت عروسی حضرت قاسم(ع) در میدان نبرد از کجا مطرح شده است؟عده ای به ظاهر عارف، با حضور در مجالس مذهبی تیشه به ریشه اسلام می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار جمعیت زنان فرهیخته استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت برخی از جلسات مذهبی بانوان در تبریز گفت: طبق شنیده‌ ها در یک مراسم‌ عزاداری محرم، به خاطر عروسی حضرت قاسم(ع)، گل به دست گرفته بودند، واقعا بنده نمی دانم چنین خرافاتی از کجا وارد می شود؟ از کجا روایت عروسی حضرت قاسم(ع) در میدان نبرد مطرح شده است؟

امام جمعه تبریز افزود: بنده گزارش ‌هایی دریافت می‌ کنم که عده ای به ظاهر عارف، با حضور در مجالس مذهبی تیشه به ریشه اسلام می زنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بانوان در تبلیغ امور فرهنگی و دینی تصریح کرد: عده‌ای خانم جلسه‌ ای بی‌ سواد با بازارگرمی های کاذب، به خرافه ‌گری و بدعت‌ گذاری در مجالس مذهبی دامن می زنند و سعی در تحریف مبانی دینی دارند.

رئیس شورای حوزه  علیمه استان آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در مجالس مذهبی و دینی تاکید کرد و اظهار داشت: هر چه در زمینه روشنگری کارهای تبلیغی صورت گیرد، باز جای کار وجود دارد چرا که امروز خرافه و عرفان‌ های کاذب در جامعه وجود دارد و از سوی برخی کانال های ماهواره ای نیز تبلیغ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با اشاره به اینکه دشمنان نابودی دین، باور و اعتقادات مردم را نشانه رفته اند، افزود: حرف دشمنان از سر دلسوزی به ما نیست، باید مراقب بود و اشتباه نکرد و بهانه‌ ای دست دشمن نداد، با اینکه مسائل فضای مجازی، مشکلات اقتصادی و آسیب‌ های اجتماعی موضوعات مهمی هستند اما عمق دادن به باورهای دینی از اهمیت ویژه‌ تری برخوردار است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری به نقش پررنگ بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان ایرانی نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ‌آفرین بودند، بلکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز فداکارانه در صحنه دفاع از نظام اسلامی حاضر شدند.

وی نقش زنان در پشتیبانی از جبهه را همتی مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: زنان ایرانی در تربیت فرزندان غیور به عنوان نقش مادری، عزت و اقتدار ایران را به ایران هدیه دادند، رزمندگان سلحشور جنگ حاصل تربیت مادرانی بودند که به مکتب فاطمی تاسی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با تاکید بر اینکه نمی‌ توان نقش ماندگار بانوان ایرانی را فراموش کرد، تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش و کرامت واقعی را به زنان جامعه ایران بازگرداند، قبل از انقلاب فضای جامعه به گونه ای بود که اغلب خانواده‌ های مؤمن و متدین اجازه نمی ‌دادند تا فرزند دخترشان حتی به مدرسه برود، اما امروز بخش قابل توجهی از نخبگان، دانشمند و پژوهشگران جامعه، بانوان هستند.

وی در پایان گفت: توجه به بانوان فرهیخته از اولویت‌ های رهبر انقلاب است؛ چراکه هر چه در زمینه زنان از بعد اقتصادی و تعمیق امور دینی در جامعه برنامه‌ ریزی شود، باز جای کار وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha