جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس یورک شایر از نخستین یونیفرم محجبه برای زنان مسلمان رونمایی کرد

حوزه/ درحالی که زنان پلیس در بریتانیا می توانند با حجاب اسلامی به خدمت مشغول باشند، اداره پلیس غرب یورکشایر نخستین اداره پلیس است که یونیفرم جایگزینی برای زنان مسلمان تدارک دیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، پلیس غرب یورک شایر در انگلستان، نخستین اداره پلیس بریتانیا است که یونیفرم جایگزینی برای زنان مسلمان در نظر گرفته است.

آنجلا ویلیامز پاسبان معاون پلیس در این باره به خبرنگاران گفت: در یک ماه گذشته ما درحال دوختن یونیفرم جدیدی برای زنان بوده ایم که به گونه ای طراحی شده که بدن نما نباشد. این یونیفرم توسط یک افسر زن مسلمان پیشنهاد شد و توسط مدیریت لباس دوزی در اداره با مشارکت این افسر پلیس طراحی و دوخته شد.

وی افزود: این یونیفرم محجبه مورد استقبال زنان دیگر در اداره پلیس نیز قرار گرفته است و ما پارچه بیشتری تدارک دیده ایم تا برای دیگر افسران زن که از چنین یونیفرمی خوششان آمده، آن را تهیه کنیم.

ویلیامز در ادامه گفت: هدف از ایجاد یونیفرم محجبه، تشویق زنان مسلمان به پیوستن آن ها به اداره پلیس بوده است. ما امیدواریم این یونیفرم مردم را از جوامعی که نماینده های کمتری در اداره دارند تشویق کند که به مشاغل در اداره پلیس بیاندیشند. بویژه زنانی که به خاطر محدودیت های گذشته به اداره پلیس نمی پیوستند.

این مقام پلیس همچنین افزود: ما پیشنهادات را از اجتماعات مختلف پذیرا هستیم و در صورتی که سبک یونیفرم براساس نیازهای افراد بهتر شود مشکلی نداریم.

دی کالینز پاسبان پلیس نیز گفت: برخی زنان به خاطر یونیفرم های جدید دراداره پلیس ثبت نام نمی کنند. اگر این یک مسئله واقعی باشد ما برای برطرف کردن آن دست به کار می شویم.

گفتنی است درحالی که اداره پلیس بریتانیا برای پلیس های محجبه در داشتن  حجاب اسلامی ممانعتی ایجاد نمی کند، اما پلیس غرب یورک شایر نخستین اداره پلیس است که یونیفرم ویژه  ای برای زنان مسلمان ایجاد کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha