جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار دبیر مجلس وحدت مسلمین پنجاپ با رئیس پلیس لاهور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبارک موسوی در دیدار با رئیس پلیس لاهور گفت: درحکومت سابق بیش از یک هزار پرونده علیه بانیان مجالس امام حسین (ع) در کلانتری های مختلف ایالت پنجاب ثبت شده است، اما هر گونه ممنوعیت عزای امام حسین(ع) مخالف قانون اساسی کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» هیئتی از طرف مجلس وحدت مسلمین به ریاست حجت الاسلام والمسلمین مبارک موسوی دبیر مجلس وحدت مسلمین پنجاپ در باره مشکلات پیش رو برای عزای امام حسین(ع) با رئیس پلیس لاهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبارک موسوی در دیدار با رئیس پلیس لاهور گفت: در حکومت سابق بیش از یک هزار پرونده علیه بانیان مجالس امام حسین (ع) در کلانتری های مختلف ایالت پنجاب ثبت شده است اما هر گونه ممنوعیت عزای امام حسین(ع) مخالف قانون اساسی کشور است.

وی سختی های بی مورد پلیس در خصوص برگزاری مجالس در خانه های شیعیان با حقوق اولیه مردمی منافات قرار داد و گفت: براساس قانون اساسی کشور هر شهروندی در انجام مراسم وعبادات خود براساس عقده ای که دارد آزاد است. پلیس در مورد برگزاری مراسم عروسی ها در کوچه و خیابان ساکت است اما در عزای فرزند پیامبر اسلام (ص) به حرکت درمیاید و با اعمال فشارها درپی محدود کردن این مراسم است و این ممنوعیت تضاد با حقوق اولیه شهروندان این کشور است که ما آن را هرگز قبول نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha