پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تاسوعا در کردستان

حوزه/ مردم اهل سنت و تشیع استان کردستان امروز در تاسوعای حسینی، در کنار هم در فراغ و ماتم نوه رسول خدا (ص)، امام حسین علیه السلام گریستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همزمان با سراسر کشور، مردم دیار فرهنگ؛ کردستان در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم بودند.

امروز بسیاری از دلباختگان امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش در غم این بزرگمرد جهان اسلام و بشریت گریستند.

مردم مومن و نوع دوست کردستان در تاسوعای حسینی با حضور در هیات های عزاداری در معابر عمومی شهر سنندج و دیگر شهرستانهای استان حضور یافتند و به عزاداری در فراغ و مظلومیت امام حسین (ع) گریستند.

کردستان امروز سیاه پوش بود، کردستان چند روزی است که در فراغ نوه و اهل بیت رسول خدا (ص) یکپارچه در سوگ و عزای عظماست.

امروز مردم بیجار، قروه، کامیاران، سریش آباد و...  در تاسوعای حسینی جوری دیگری بودند، مظلومیت حسین (ع) که تاریخ انسانیت را رقم زده است، امروز شاهد ناله های دلسوز دل سوختگان خاندان رسول اکرم (ص) بود و مردمان این دیار پاکی با برپایی آیین و سنن خود بار دیگر ارادت خود به اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشتند.

حرکت دستجات عزاداری امام حسین علیه السلام و شهدای مظلوم دشت سوزان کربلا چهره غم باری به شهر بیجار و قروه و سنندج داده است.

در پیشاپیش عزاداران حسینی، علما، روحانیون و طلاب سنتی و شیعه در کنار هم بر سر و سینه خود می زنند که این همان نماد برادری و وحدت مردمان مهربان این دیار مهربانی است.

امروز برادران شیعی و سنی نشان دادند که امام حسین علیه السلام متعلق به مذهب یا دین اسلام نیست، بلکه نشان دادند که اباعبدالله الحسین متعلق به تمام جهانیان و آزادمردان از هر دین و تباری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha