پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه ضمن درخواست از ملت های آزاده برای ایستادگی در کنار ایران در مقابله با تحریم های آمریکایی صهیونیستی، گفتند: این تحریم های هیچ تأثیری بر ایران نخواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه ضمن درخواست از ملت های آزاده برای ایستادگی در کنار ایران در مقابله با تحریم های آمریکایی صهیونیستی، گفتند: این تحریم های هیچ تأثیر بر ایران نخواهد داشت.

 

سید فضل الله: از ملت سوریه می خواهیم که وحدت خود را در مقابل متجاوزین حفظ کند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت گفت: دشمن صهیونیستی از چالش های داخلی سوریه برای تداوم تجاوز نظامی خود به استفاده می کند.

وی افزود: ما از ملت سوریه می خواهیم که وحدت خود را در برابر تجاوز های مستمر رژیم اسرائیل حفظ کنند و تلاش شود که خون ریزی متوقف شود.

سید فضل الله در بخش دیگر گفت: عاشورا باید عنوان وحدت اسلامی باقی بماند؛ چراکه امام حسین (ع) به اصلاح دعوت کرد.

وی ادامه داد: عاشورا تاریخ نیست، بلکه هر جا که خداوند و رسالت های آن باشد، عاشورا حضور دارد؛ لذا ما امام حسین(ع) را در تمام پیامبران و رسالت های آسمانی می بینم و مسیر امام حسین (ع) همان مسیری است که انبیا و پیامبران پیمودند و باقی خواهد ماند تا به حضرت مهدی (عج) برسد.

سید فضل الله اشاره کرد: ما در کنار ملت یمن در مقابله آن با متجاوزین سعودی می ایستیم و از خواهان توقف این جنگ هستیم که فاجعه ای برای امت و بشریت است.

 

شیخ یاسین: جنون صهیونیستی منطقه را در آستانه انفجار قرار می دهد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: جنون رژیم صهیونیستی که تمامی حد و مرز ها را زیر پا می گذارد، منطقه را در آستانه انفجار قرار می دهد.

وی افزود: همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضع تحریم علیه ملت فلسطین و عربده رژیم اسرائیل درسوریه برای یک هدف که همان حذف مسئله فلسطین است، انجام می گیرد.

شیخ یاسین تصریح کرد: راهپیمایی بازگشت نیازمند حمایت همه جانبه است و تنها ستودن کافی نیست؛ چراکه این بهترین راه برای مقابله با "قرارداد قرن" است.

وی تاکید کرد: وحدت فلسطینی باید در میدان باشد و تفاهم ها و توافق هایی که در اینجا و آنجا می شود، کافی نیست.

شیخ یاسین از ملت های آزاده خواست که در کنار ایران برای مقابله با تحریم های آمریکایی اسرائیلی که هیچ تأثیر بر ایران نخواهد داشت، بایستند.

 

شیخ دعموش: مقاومت تنها راه برای رسیدن به پیروزی است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: ما و ملت های منطقه برای مقابله با سیاست های متجاوزانه آمریکایی و اسرائیلی و شکست آن، راهی جز ثبات، پایداری و مقاومت بیشتر نداریم.

وی ادامه داد: تجربه ها ثابت کرده اند که مقاومت تنها راه درست برای رسیدن به دستاورد ها و پیروزی هاست، همچنانکه در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن دستاورد داشته است.

شیخ دعموش تصریح کرد: پروژه آمریکایی اسرائیلی در سوریه به فضل وجود مقاومت و جانفشانی مقاومت و ارتش سوریه و هم پیمانان با شکست مواجه شد.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله اشاره کرد: حزب الله به دنبال منافع مردم و حمایت از اموال مردم است، لذا موضوع مبارزه با فساد را یکی از اولویت خود قرار داده است.

وی افزود: حزب الله این پرونده را براساس دیدگاه و برنامه هایی که انجام داده، پیگیری خواهد کرد و منتظر تشکیل دولت نخواهد ماند.

 

شیخ حبلی: بیانات سید نصر الله نقشه راه آینده را ترسیم کرد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه گفت: بیانات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در روز عاشورا نقشه راه آینده را در خصوص حضور مقاومت در سوریه یا هرگونه مقابله با رژیم صهیونیستی ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه دستگیری یکی از خطرناکترین عناصر تروریستی در اردوگاه عین الحلوه، دستاورد بی نظیری بود، افزود: این تروریست که "بها حجیر" نام دارد در سلسله عملیات های تروریستی به ویژه انفجار سفارت ایران نقش داشته است.

 

شیخ حمود: مقاومت نقطه اشتراک شیعه و سنی است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: مقاومت نقطه اشتراک بین شیعه و سنی است و تمامی مسلمانان باید در صف مقاومت باشند و از آن حمایت کرده و از نسبت دادن اتهامات باطل و متهم کردن آن به تروریسم و ترور دست بردارند.

وی افزود: سید حسن نصر الله در سخنرانی روز عاشورا موضعی اتخاذ کرد که کشور ها از اتخاذ آن عاجز هستند و سید نصرالله دشمن اسرائیلی را به چالش کشید و او را تهدید کرد.

شیخ حمود تصریح کرد: هیچ اختلافی بین علمای مسلمان نیست، بلکه استنتاجات فقهی و اعتقادی آن ها تفاوت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha