جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که به زور نمی توان یک جوان را نماز خوان و خانم بی حجاب را بدون شناخت ارزش ها با حجاب کرد، گفت: بدون پشتوانه فکری نمی توانیم پشتوانه اجباری درست کنیم، لذا همانند امام حسین (ع ) باید روی فکر و اندیشه مردم کار کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شب گذشته در مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا(ع در سالن شهدای بسیج  کاشان ، با بیان اینکه آزادی دادن در روز عاشورا یکی تلاش های امام حسین(ع) بود، گفت: ضحاک بن عبدالله در رکاب امام حسین (ع) درروزعاشورا خوب جنگید و عصر عاشورا هم به امام(ع) گفت چه بمانم و چه نمانم شما را خواهند کشت، پس اجازه بده بروم .

وی  با بیان اینکه امام حسین (ع ) روز عاشورا در مقابل دشمن سه نوع خطبه خواند، هدف(ع) از خواندن خطبه را احیای اندیشه ها دانست و تصریح کرد: تا شبهات برطرف نشود و فکر انسانها ساخته نشود اعمال آنها درست نمی شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، احیای اندیشه ها را از مهمترین کارهای امام حسین (ع) دانست و ادامه داد: امام حسین (ع) در محورهای توحید، معاد، امامت، احیای ارزش های دینی مانند نماز، دعا، قرآن و احیای ارزشهای اجتماعی مانند حیا، شرافت، کرامت، ایثار و فداکاری قدم برداشتند.

وی با بیان اینکه جریان کربلا نهضت امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام بود، خاطرنشان کرد: کربلا انقلاب نبود، بلکه یک جریان فکری برای احیای اسلام از طرف امام حسین(ع) بود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسانهای با تقوا نباید در مقابل بعضی مشکلات خودشان را ببازند، افزود: کسی که اعتقادش به خدا کاهش پیدا کند خطرپذیر است،لذا انسانهای با تقوا هیچ گاه نباید امیدشان را از دست بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، جنگ روانی را بدتر از جنگ  نظامی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: متاسفانه  عده ای از افراد از مشکلات اقتصادی به عنوان حربه ای علیه اصل نظام استفاده می کنند.

وی، آرامش را مهمترین نیاز کشورمان در مقطع فعلی دانست و به آرامشی که مقام معظم رهبری در برابر مشکلات دارند اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه خود باختن بدتر از ترس از یک حادثه است، لذا باید به منظور سوء استفاده نکردن دشمنان به جامعه آرامش بدهیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه با استفاده درست از فضای مجازی مخالف نیستیم، اظهار کرد: استفاده غیرمفید و نادرست  از فضای مجازی مشکل ساز است و باید جوانان نسبت به این مسئله آگاه باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که به زور نمی توان یک جوان را نماز خوان و خانم بی حجاب را بدون شناخت ارزش ها با حجاب کرد، گفت: بدون پشتوانه فکری نمی توانیم پشتوانه اجباری درست کنیم، لذا همانند امام حسین (ع ) باید روی فکر و اندیشه مردم کار کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha