پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ جامعه المصطفی امروز نماد تفکر عقلانی و انقلابی و همراه با رفتارهای سنجیده در دنیا شناخته می شود برای همین بر خود لازم می داند با تولید مباحث علمی قوی تر بتواند کمبودهای گذشته را جبران کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی پیش ازظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه که در این مؤسسه در قم برگزار شد گفت: امام صادق(ع) در روایتی به جایگاه علم اشاره کردند و فرمودند « انسان و عالم بزرگ  کسی است که علمی را که فراگرفته نشر دهد و به وسیله علم، مردم را به دین دعوت کند».

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه در تعریف علمی که یادگیری آن ضروری است افزود:یاد گیری علمی ضروری است که انسان را به معارف الهی و توحیدی رهنمود کند و موجب سعادت  و تکامل شود.

وی عنوان کرد: مهمتر از علم آموزی، عمل به علم است. اگر علم دین را انسان آموخت، لازم است ابتدا خود عامل باشد تا بتواند در دیگران اثر گذار  شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: در علم توحید و اثر گذاری در جامعه لازم است شرایطی را رعایت کرد که از جمله آن، یادگیری و تعلیم دادن به دیگران برای خدا، اخلاص و تهذیب است.

معاون آموزش جمعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: هر چه داریم از شهداء و امام شهداء است و به همین دلیل سلامت و امنیت را مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده آنها هستیم.

وی بابیان اینکه حادثه عاشورا، حادثه معمولی نبود؛ بلکه حادثه اثر گذار درتاریخ بشریت است، گفت: این حادثه آن قدر عظیم بوده که حتی موجودات هم برای مظلومیت سالار شهیدان گریه می کنند. این موارد نشان می دهد که عالم، هوشیار است و حتی دربعضی از روایات آسمان 40 روز گریه کرد و این گریه قطعا با گریه انسانها هم فرق می کند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی با محرم شروع شده افزود: محرم پیامهای فراوانی دارد و نباید از آن غفلت کرد.

وی بابیان اینکه جامعه المصطفی در ده های گذشته با فعالیت علمی خود مورد توجه مراکز علمی خارج کشور قرار گرفته که از جمله آن دانشگاه آکسفورد و توکیو است، اظهار داشت: اکنون جامعه المصطفی با فعالیت علمی قوی خود، توانست جایگاه خوبی بین مراکز علمی دنیا بدست آورد و این نشان می دهد این جامعه مسیر موفقی را تا کنون طی کرده است.

معاون آموزشجامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه امروز المصطفی پرچم دار گفتمان اسلام ناب است، اظهار داشت: امروز المصطفی با تولید علمی شناخته می شود و به همین دلیل لازم است همه تلاش خود را برای تولید علم مناسب با روز انجام دهیم تا بتوانیم پاسخ گویی نیازهای دنیا و مراکز علمی باشیم.

وی بابیان اینکه امروز جامعه المصطفی نماد تفکر عقلانی و انقلابی و همراه با رفتارهای سنجیده در دنیا شناخته می شود گفت: برای همین جامعه المصطفی بر خود لازم می داند با تولید مباحث علمی قوی تر بتواند کمبودهای گذشته را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: برای تحقق تولید علم متناسب با نیازهای روز، المصطفی طرح نظام جدید آموزشی را برای نقش آفرینی بیشتر به زودی اجرایی خواهد کرد و در همین رابطه برای خواهران نیز ساحت خاصی در نظر گرفته شده است. 

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha