جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: نهج البلاغه را باید شفاى دردهاى روحى بشر و راز هدايت اجتماعى و سياسى دانست، زیرا منشور انسان سازى و دريچه اى به نور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: طلاب در دوران تحصیل باید تمام توجه و توان خود را تنها معطوف به فراگیری کتب درسی نکنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: بی شک اگر طلبه ای در دوران تحصیلات حوزوی خود، تنها کتب درسی و ارائه شده از سوی اساتید را مطالعه کند، شاید فقط در دوران تحصیل موفق باشد، در حالی که بعد از پایان تحصیلات خود، نمی تواند به عنوان یک روحانی و طلبه کامل وارد جامعه شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه منابع و کتب دینی بسیاری در اختیار طلاب و علاقمندان به مطالعه است، افزود: خوشبختانه کتب و آثار دینی بسیاری از بزرگان و علما دین در اختیار مشتاقان و علاقمندان به مسایل دینی و مذهبی در دسترس است که طلاب باید برای تکمیل فرایند علمی و دینی خود باید این کتب را مطالعه و با آنها آشنایی داشته باشند.

حجت الاسلام پرندیان به برخی از ارزش های ناب کتاب نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: كتاب نهج البلاغه، بى ترديد بعد از قرآن مجيد، ارزشمندترين ميراث فرهنگى اسلام مي باشد. اين اثر جاودانه مجموعه اى است به ابعاد وجودى يك انسان كامل، زيرا نازلات و صادرات وجودى است كه والاترين وجود پس از پيامبر اكرم«ص» می باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد:  نهج البلاغه را باید شفاى دردهاى روحى بشر و راز هدايت اجتماعى و سياسى دانست، زیرا منشور انسان سازى و دريچه اى به نور است.

حجت الاسلام پرندیان با عنوان اینکه مبارزه با ظلم و دنیاپرستی از ویژگی های کتاب نهج البلاغه می باشد، گفت:  کتاب نهج البلاغه، معمار ساختن فرد و جامعه و آموزگار كفرستيزى و فقرستيزى است و نه تنها راه روشن بلاغت و هدايت می باشد.

اين استاد حوزوی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) توجه خاص و ویژه ای به کتاب نهج البلاغه داشتند، تاکید کرد: امام راحل در توصیف کتاب نهج البلاغه می فرمایند:«كتاب نهج البلاغه كه نازله روح اوست، براى تعليم و تربيت ما خفتگان در بستر منيت و در حجاب خود و خودخواهى، خود معجونى است براى شفا و مرهمى است براى دردهاى فردى و اجتماعى و مجموعه اى است داراى ابعادى به اندازه ابعاد يك انسان و يك جامعه انسانى از زمان صدور آن تا هر چه تاريخ به پيش رود و هر چه جامعه ها به وجود آيد و ملتها متحقق شوند و هر قدر متفكران و فيلسوفان و محققان بيايند و در آن غور كنند و غرق شوند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha