جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اربعین یک نماد جهانی است و اشتیاق همه مسلمانان و حتی مسیحیان از اربعین افتخارآمیز است که یک مسیحی حضرت عباس را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، در جلسه کارگروه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی حوزه علمیه قزوین، گفت: اربعین یک ظرفیت ارزشمند برای ترویج احکام دینی و مظلومیت و ظلم ستیزی حسین(ع) است.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد:  باید دنبال کار فرهنگی باشیم و با برنامه ریزی در کمیته های ۱۵ گانه اربعین  به اثر بخشی برنامه ها کمک کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:  در سال گذشته برخی موکبها با ارائه خدماتی همه جانبه در حوزه های پزشکی، آشپزی، فرهنگی، خیاطی،   کفاشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند اما برخی هم ضعیف عمل کردند.

وی بیان کرد: امسال نباید روی کمیّت زیاد مانور بدهیم بلکه اگر بتوانیم در کربلا، نجف و مصیب یک موکب ویژه و کیفی دایر کنیم تا سرآمد باشد تاثیر زیادی خواهد داشت.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: بالا بودن تعداد موکب خوب است اما می توانیم چند موکب پیش بینی کنیم که با تامین خدماتی در صنوف کفاشی، خیاطی، آرایشگری، پزشکی، پرستاری و شامل امور همه خدمات به زائران در یک جا داده شود.

وی گفت: اربعین یک نماد جهانی است و اشتیاق همه مسلمانان و حتی مسیحیان از اربعین افتخارآمیز است که یک مسیحی حضرت عباس را دوست دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی به دوری از هرگونه مسائل جناحی وحزبی را در مراسم اربعین حسینی بیان کرد:زائرین ودست اندرکاران مراسم اربعین حسینی باید در این حرکت عظیم فرهنگی از مسائل حزبی وجناحی که به وحدت واتحاد شیعه خدشه وارد می شود پرهیز نمایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: سه کارگروه مهم داریم مانند یاوران معنوی که در تعریف جدید امام جمعه رئیس آن است و کارگروه تبلیغ و نماز و قرآن و بانوان که امسال تشکیل شده است.

وی ضمن قدردانی از فعالیتهای ارزشمند تیم رسانه ای وفرهنگی حوزه علمیه قزوین بیان کرد:حوزه علمیه قزوین در سال گذشته در مراسم اربعین حسینی، فعالیتهای خوب و چشمگیری داشت و توانست علاوه بر انعکاس برنامه های کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، سه فیلم مستند نیز در این راستا تهیه و از شبکه استانی و رسانه ملی پخش گردید که جای قدردانی است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha