پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان شرقی بر ضرورت تقویت اتحاد و همدلی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس وحدت کلمه داشته باشیم، دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند، باید دانست که برنامه امروز دشمن، براندازی نظام، تجزیه ایران و تسلط بر منابع این کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به ایستادگی رزمندگان در برابر دنیای کفر در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت ملت ایران در مقابله با متجاوزانی است که کل دنیای کفر از آنان حمایت می کرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه تبریز دهها طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، این مدرسه علمیه جوانانی را فدای امنیت و اقتدار نظام اسلامی کرده که هر یک نخبه‌ ای برای جامعه حوزوی آذربایجان بودند، اما با احساس تکلیف اسلحه به دست گرفته و همچون دیگر اقشار جامعه در جبهه‌ های حق علیه باطل حضور یافتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش تاثیرگذار طلاب و روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر علما و مراجع همچون شهید آیت الله مدنی(ره) با لباس رزم در جبهه‌ ها موجی از شور و امید را میان رزمندگان به وجود می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیون در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: برای زنده نگه داشتن روزهای ایثار و از خودگذشتگی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید خاطرات رزمندگان جنگ در جامعه بازگو شود.

وی ادامه داد: روزهای سخت جنگ تحمیلی یادآور رشادت هایی است که جوانان پاکباخته این سرزمین به دور از مسائل سیاسی، جناحی، مادی و گروهی برای یک هدف هم قسم شده بودند و با اطاعت از امام راحل و پاسداری از خاک میهن و دفاع از اسلام جامه رزم پوشیده بودند.

امام جمعه تبریز فرهنگ دفاع مقدس را راهگشای مشکلات کنونی کشور دانست و اذعان داشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با تأسی از مکتب حسینی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند، فرهنگ دفاع مقدس راهشگای مشکلات کنونی کشور است، اگر همان فرهنگ ایثار، جهاد، کار و تلاش در جامعه حاکم شود، از بحران کنونی اقتصادی خارج خواهیم شد.

وی در پایان بر ضرورت تقویت اتحاد و همدلی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس وحدت کلمه داشته باشیم، دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند، باید دانست که برنامه امروز دشمن، براندازی نظام، تجزیه ایران و تسلط بر منابع این کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha