جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طه محمدی

امام جمعه همدان گفت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم خشک مقدسی است که برای دین بسیار ضرر دارد و شاهد آن هستیم که عده ای حتی از امام خود هم جلو می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در درس خارج خود در حوزه علمیه آخوند با تاکید بر اینکه علوم عقلی مقدم بر علوم نقلی است یادآور شد: اگر علوم عقلی را خوب متوجه نشویم از آیات و احادیث آنچنان که باید نمی توانیم استفاده کنیم.

وی، بحث در زمینه امام شناسی را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: خیلی از افراد با وجود نمره قبولی در زمینه عبادت، اما نتواستند در معرفت امام شناسی به مرحله خوبی برسند.

آیت الله طه محمدی افزود: اگر در شناخت حجت خدا موفق باشیم در زمینه پیامبر شناسی و خدا شناسی نیز می توان ورود کرد، اما اگر در معرفت امام شناسی زمین بخوریم به این راحتی تخواهیم توانست از جای خود بلند شویم همانند فرقه های گمراه.

وی یادآور شد: حتی نزدیک ترین یاران امیرالمومنین(ع) نیز در امتحان امام شناسی کم آوردند لذا مبلغان دین وظیفه سنگینی در این زمینه و آشنا کردن مردم با مسئله امامت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که هر کاری که معصومین انجام می دهند به امر الهی است، اظهار داشت: کاری که امام حسن(ع) در برابر معاویه انجام داد آنقدر ارزش داشت که اگر تمامی آن چه خورشید می تابد را در یک طرف ترازو قرار دهیم و عملکرد امام را در طرف دیگر باز هم عملکرد امام بالاتر است.

وی، قدرت اهل بیت را نشانه ای از ذات اقدس الهی دانست و گفت: حضرت زینب در آن نطق آتشین خود کاری انجام داد که تا امروز و با گذشت 1400 سال باز هم از این سخنان با بزرگی یاد می شود.

امام جمعه همدان شرح داستان های تاریخی را نیاز جامعه عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه عده ای فقط به دنبال نقطه تاریکی می گردند و اشکال تراشی می کنند، زیرا آشنایی با این جریان ها بصیرت افزا است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم خشک مقدسی است که برای دین بسیار ضرر دارد و شاهد آن هستیم که عده ای حتی از امام خود هم جلو می زنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha