پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ترحیم حجت الاسلام تولایی

حوزه/ مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محمد تولایی طلبه مضروب مشهدی شب گذشته در مسجد فاطمیه(آیت‌الله‌العظمی بهجت) قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محمد تولایی طلبه مضروب مشهدی شب گذشته در مسجد فاطمیه(آیت‌الله‌العظمی بهجت( قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام یوسفی در این مراسم با اشاره به کلام امام رضا(ع) نسبت به اهمیت ولایت مداری و محبت اهل‌بیت بیان داشت: امام رضا(ع) به یکی از یاران خود می‌فرماید، اگر می‌خواهی بدانی چه جایگاهی نزد ما اهل‌بیت داری به قلب خود رجوع کن.

وی تصریح کرد: ما باید برای اهل‌بیت(ع) از جان، مال، ناموس، آبرو و هر چه در این دنیاداریم بگذریم، عثمان ابن حنیف یکی از یاران امیر مؤمنان علی(ع) بود، حضرت علی(ع) پنج بار و با پنج قبیله بر بدن او نماز خواند و به خاطر فداکاری‌های او در راه اسلام فرمود جا دارد همچون حضرت حمزه سیدالشهدا هفتاد مرتبه بر این بدن نماز میت خوانده شود.

این خطیب توانمند با اشاره به «أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ» اظهار داشت: نشانه مومن واقعی این است که درراه اسلام هیچ ترسی در دل نداشته باشد.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) در عمر بابرکتشان دو بار تمام دارایی خود را درراه اسلام خرج کرد، ایمان یعنی در راه خدا از جان و مال و آبرو دل کنی و ترسی در دل نداشته باشی، اگر ما به نسبت درآمد خود به فقرا کمک کردیم و ترس از فقیر شدن خودمان را در دل راه ندادیم مؤمن هستیم.

حجت‌الاسلام یوسفی با اشاره به زندگی بزرگ‌مرد‌ شیعه میرزای شیرازی اذعان داشت: میرزای شیرازی برای رونق دادن به شهر سامرا کل زندگی خود را گذاشت و به سامرا منتقل شد و فقط در 21 سالی که ایشان در سامرا بود این شهر مرجع امور دینی مردم قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به زندگی حجر ابن عدی و ابوذر غفاری بیان داشت: این دو انسان بزرگ درراه اسلام و اهل‌بیت (ع)از هیچ کاری کوتاهی نکردند، حجر ابن عدی برای جلوگیری از لعن امیر مؤمنان علی(ع) جان خود و فرزندش را فدا کرد.

سخنران مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محمد تولایی گفت: چرا همه سلبریتی های این مملکت که برای کوچک‌ترین مسائل فریاد واحرستا سر می‌دهند در این ظلم بزرگ ساکت بودند.

وی در پایان گفت: عاشورا روزی بود که کفار و منافقان خوشحال شده بودند، عده‌ای نیز از مضروب واقع‌شدن یک طلبه خوشحال بودند و این افراد همچون بنی‌امیه بدبین به دین هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha