جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای قرارگاه اربعین

حوزه/ اربعین حسینی فرهنگی است که باید زنده نگه داشته شود تا اسلام حیات دوباره داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای قرارگاه اربعین گفتند: خدای متعال لقب امام حسین(ع) را ثارالله نام نهادند، این یعنی وجود امام حسین(ع) را خونی از خدا فرض کردند.

معظم له بیان داشتند: این حرف بدان معنا است که امام حسین(ع) همه چیز خود را فدای خدا کرد، خدای متعال هم برای قدر دانی از حرکت این امام(ع) هر چه را که حضرت درخواست کند، انجام خواهند داد.

ایشان افزودند: این مسئله از مرحوم بحر العلوم سؤال شد و این عالم همین را پاسخ دادند؛ حضرت همه چیز را فدا کرد، خدا برای اینکه از این عمل قدر دانی کند باید چیزی را به امام دهد که با عمل ایشان مساوی باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: این همه زن و بچه در روز اربعین با پای پیاده خود را به کربلا می رساند این نشان می دهد، خدا حرارت عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را درقلب مؤمنین و عشاق روشن کرده است.

معظم له بیان داشتند: اربعین حسینی فرهنگی است که باید زنده نگه داشته شود تا اسلام حیات دوباره داشته باشد.

این زائرین در سالهای گذشته در مصلی قدس اسکان داده می شدند، اما امسال علاوه برمصلی قدس، باهمکاری تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)،در حرم نیز قرارگاه اربعین میزبان زائرین خواهد بود. بیش از 12کشور زائر خواهد آمد که بیشتر آن هاپاکستانی  هستند.

 

 

۳۱۳/۴۰

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha