پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد حیدرآباد، مراسم درهای باز برای پیروان ادیان مختلف هندی برگزار کرد

حوزه/ مسجد رحمت العالم در حیدرآباد روز گذشته با برگزاری مراسم «درهای باز» میزبان پیروان ادیان و مذاهب مختلف در این کشور بود. این اقدام بخشی از گردهمایی بزرگ «از مسجد من بازدید کنید» در سرتاسر هندوستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newindianexpress، مسجد رحمت العالم در حیدرآباد هندوستان روز گذشته مراسم «درهای باز» برگزار کرده و به منظور ترویج همدلی، صلح و برادری از مردم و پیروان مذاهب دیگر برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده بود.

این گردهمایی با عنوان «از مسجد من بازدید کنید» سال گذشته نزدیک به 1 هزار و 200 نفر از پیروان مذاهب مختلف را در سرتاسر هندوستان گردهم آورده بود.

محمد احمدخان سرپرست برگزاری این رویداد گفت: گردهم آوردن مردم در اینجا در کنار هم یک کار گروهی بوده است. این سومین باری است که ما دست به چنین کاری می زنیم. ما برادران هندو را برای بازدید از مسجد دعوت می کنیم تا به آن ها نماز خواندن مسلمانان و دیگر رسوم و اعمالی را که در مسجد اجرا می شوند نشان دهیم تا هیچ سوءتفاهمی میان مردم باقی نماند.

وی در ادامه سخنانش افزود: این اقدامی در راستای ترویج صلح و همدلی میان مردم است و من از شنیدن نظراتی که بازدیدکنندگان تاکنون ارائه داده اند بسیار خرسندم.

یکی از بازدیدکنندگان هندوی مسجد با نام لخا گفت: من این تجربه را بسیار آشکارکننده یافته اند، زیرا اساسا ما یک جامعه بسیار بسته داریم و من هرگز داخل یک مسجد نبوده ام. چندین بار خارج از مسجد را دیده ام اما خبر نداشتم که زنان هم اجازه دارند وارد مسجد شوند. تاکنون که تجربه خیلی خوبی بوده است. به علاوه از اینکه امور اسلامی را به خوبی برایمان توضیح می دهند بسیار خوشم آمده است.

نویتا یکی دیگر از زنان بازدیدکننده و هندوی مسجد نیز از برگزار کنندگان مراسم تشکر کرده و گفت: این شیوه  ای درست است که اطلاعات مردم را درباره مسئله مسجد، اسلام و مسلمانان توسعه می دهد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha