جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرسی آزاداندیشی بانوان اردکانی

حوزه/توحید انسان را به سوی نماز می کشاند و نماز روح توحید انسان را زنده می کند، به همین دلیل، حضرت سید الشهداء(ع) در آن شرایط سخت، نماز جماعت را بر پا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام نادعلی رضاقلی در نشستی که با موضوع «رابطه توحید و جریان نهضت کربلا» که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن و نیز شماری از بانوان این شهر برگزار شد، بیان کرد: راه امام حسین(ع)، راه توحید محوری، دوستی با خدا و کوشش در راه اوست.

وی با بیان این که کربلا تجلی توحید و محوریت خداپرستی است، افزود: توجه به توحید از اساسی ترین آموزه های دینی در کلام و سخنان گهربار اولیای الهی به خصوص اباعبدالله الحسین(علیهم السلام) است.

مسئول ستاد اقامه نماز شهر بندرترکمن، توحید را به عنوان اساسی ترین اصل اعتقادی در اسلام و مهم ترین شعار آن معرفی کرد.

حجت الاسلام رضاقلی ادامه داد: یکی از مراتب توحید، توحید در عبادت است، خداوند در آیه 23 سوره مبارکه اسرا می فرمایند: «و حکم کرده پروردگار تو، اینکه غیر او را عبادت نکنید».

وی، راز ماندگاری قیام کربلا را توحید محوری دانست و اذعان کرد: توحید انسان را به سوی نماز می کشاند و نماز روح توحید انسان را زنده می کند، به همین دلیل، حضرت سید الشهداء(ع) در آن شرایط سخت، نماز جماعت را بر پا کردند.

مسئول ستاد اقامه نماز ابندر ترکمن خاطرنشان کرد: همان گونه که بدن بدون سر بی ارزش است، دین بدون نماز هیچ فایده ای ندارد؛ برپایی نماز جماعت باعث جلوگیری از فساد اجتماعی می شود؛ اگر انسان نماز را با شرایطی که خداوند امر فرموده به جا بیاورد، مقامش از مقام فرشتگان والاتر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha