جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب مجتمع آموزش عالی فقه

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: ما گاهی به طلابی که برای عمامه گذاری نزد ما می آیند، می گوییم که ما برخی از حلال ها را برای شما ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، اظهار داشتند: حضرت فرمود: «اَلنّاسُ مِن خَوفِ الذُّلِّ مُتَعَجِّلُوا الذُّلِّ/ مردم از ترس ذلّت به سوى ذلّت مى شتابند».

ایشان با بیان این مطلب که انسان از نظر قرآن بسیار با ارزش است، ابراز داشتند: روحانیون نباید کاری که برخلاف شئون ماست انجام دهند؛ احترام این لباس بسیار لازم است و باید مراقب بود.

این مرجع تقلید تأکید کردند: حتی اگر از نظر زندگی عقب بمانیم، نباید برخی از کارها را انجام دهیم؛ چراکه  عمل ما مردم را متدین می کند؛ اما خلاف آن مردم را از دین بیرون می نماید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان ساختند:  گاهی به طلابی که برای عمامه گذاری نزد ما می آیند، می گوئیم که ما برخی از حلال ها را برای شما حرام می کردیم و نباید برخی از کارهایی که مردم عادی انجام می دهند و اشکالی هم ندارد، شما انجام دهید.

معظم له با بیان این مطلب که نباید برخی از خیالات سبب شود، ما کارهای دون شأن خود انجام دهیم، تصریح کردند: اگر وضع زندگی ما دینی باشد، مردم متدین می شوند؛ اما اگر دینی نباشد، در مردم هم اثر می گذارد؛ خیال نکنید که اگر فلان کار را انجام ندهیم، کوچک می شویم؛ خیال کوچکی انسان را کوچک می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha