پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اینجانب از شما و مسئولان محترم اقتصادی می‌خواهم که تا دیر نشده و اعتماد مردم به طور کامل سلب نشده است، با کمک گرفتن از کارشناسان دلسوز و متعهد و میدان دادن به جوانان نخبه و پرکار و انقلابی و خوش‌ذوق اقدامی جدی و عملی برای کم کردن مشکلات مردم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن نامه حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به حجت الاسلام والمسلمین حسن  روحانی رئیس جمهوری، در رابطه با مشکلات اقتصادی و معیشت به شرح زیر است:

 

بسمه‌تعالی

حضور محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی ریاست محترم جمهور

سلام‌علیکم

همان‌گونه که حضرتعالی می‌دانید، مشکلات اقتصادی مردم به‌واسطه رکود حاکم بر بازار و عدم فعالیت کامل واحدهای تولیدی همچنین برخی مشکلات بانکی و افزایش سالیانه مالیات و مسائل دیگر موجب سنگینی بر دوش مردم مخصوصاً قشر ضعیف و متوسط جامعه شده است. گر چه بخشی از این فشارها نیز ناشی از فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های ناجوانمردانه است و همگان نیز اذعان به آن دارند، لکن این موضوع مسبوق به سابقه نیز بوده است و مردم آن را قبلاً هم تجربه کرده‌اند.

 

امروز آنچه که بنده را نگران کرده و از آن احساس خطر می‌کنم، عدم توجه کافی به مقوله رفع نیاز اقشار آسیب‌پذیر و عدم تحرک جدی مسئولان در این زمینه و یا بعضاً اقدامات غیر مؤثر مسئولان در هر سه قوه است. اقتصاد، معیشت و حمایت از تولیدگران داخلی و بخش خصوصی در حال حاضر جزو اولویت‌های زندگی مردم و جوانان است. مسئله قیمت ارز و سکه و افزایش غیرمنطقی و نامتعادل آن، همچنین کمبود برخی کالاها در پاره‌ای اوقات و عدم نظارت دقیق بر بازار و قیمت‌ها زندگی همه مردم را درگیر کرده است و حتی تولیدکنندگان محترم نیز از کمی تحرک در جبران آن شکایت دارند.

 

اینجانب از شما و مسئولان محترم اقتصادی می‌خواهم که تا دیر نشده و اعتماد مردم به طور کامل سلب نشده است، با کمک گرفتن از کارشناسان دلسوز و متعهد و میدان دادن به جوانان نخبه و پرکار و انقلابی و خوش‌ذوق اقدامی جدی و عملی برای کم کردن مشکلات مردم گرفته شود. طبیعی است که نمی‌توان برخی مشکلات را به طور سریع و ضرب‌الاجلی حل نمود، لکن مردم باید احساس کنند که مسئولان اراده جدی برای حل مشکلات دارند و پرکار و خوش‌فکر هستند که این خود ایجاد نوعی اعتماد عمومی به مسئولان محترم در همه رده‌ها است.

 

اینجانب از همه کارشناسان دلسوز و متعهد و رؤسای قوای دیگر نیز می‌خواهم تمام تلاش خود را برای کمک به دولت محترم به کار بسته تا با هم‌فکری و هماهنگی همدیگر و اتخاذ راهبردهای صحیح و عالمانه از این گذرگاه‌های سخت با توفیق الهی عبور کنیم. ضمناً از احزاب و جریان‌های سیاسی نیز می‌خواهم مناقشات سیاسی و حاشیه‌ای را کنار گذاشته و در خط مستقیم اسلام و انقلاب با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرده و کمک دولت باشند و همگان در قوای سه‌گانه توکل به خدا را فراموش نکرده و به نیروهای مردمی مخصوصاً جوانان نخبه و خوب و فهیم این مرز و بوم اعتماد داشته باشند.

 

در پایان امیدوارم خداوند شر دشمنان اسلام و انقلاب مخصوصاً استکبار جهانی را به خودشان برگرداند و فرج حقیقی را هر چه زودتر محقق بگرداند. والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha