جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حزب «لیگ ایتالیا» لایحه ممنوعیت پوشیه برای مادران در مدارس را ارائه  می دهد

حوزه/ معاونین حزب راست افراطی «لیگ ایتالیا» در سخنانی اعلام کردند که به زودی لایحه ای برای ممنوعیت برقع، پوشیه و هرگونه حجاب صورت برای مادرانی که برای بردن کودکان شان از مدرسه می روند، ارائه می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، حزب راست افراطی «لیگ ایتالیا» خواستار ممنوعیت پوشیه  برای مادران مسلمان در مدارس شده است. معاونان این حزب در شمال ایتالیا اعلام کردند به زودی لایحه ای برای ممنوعیت برقع، پوشیه و در کل حجاب صورت برای مادران مسلمان که برای برداشتن کودکان شان به مدرسه می روند، پیشنهاد خواهند داد.

سیمونا پراگفی و دانلی بلوتی، معاونین این حزب تندرو در استان برگامو در ایتالیا ضمن اعلام ارائه این لایحه، مدعی شده اند که افراد هنگام ورود به مدارس و برداشتن فرزندان شان از آنجا باید برای کارکنان و معلمان قابل شناسایی باشند و این یک مسئله امنیتی محسوب می شود. این افراد قصد دارند چنین قانونی را هم برای مدارس ابتدایی و هم مدارس راهنمایی به تصویب برسانند

آن ها همچنین نامه ای به وزیر آموزش و پروش کشور فرستاده و در آن به یک تصمیم قبلی که توسط دادگاه حقوقی در ایتالیا گرفته شده بود اشاره کردند.

 

گفتنی است اسلام هراسی در سال های اخیر در ایتالیا افزایش داشته است اما با پیروزی ماتئو سالوینی، از حزب راست افراطی لیگ ایتالیا در ماه مارس، این وضعیت بدتر نیز شده است. سالوینی سیاستمدار ایتالیایی که هم اکنون معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا می باشد پس  از روی کار آمدن، پیشرو در تصویب سیاست های اسلام هراسی و ضد مهاجرت در این کشور بوده است.

منطقه لومباردی در شمال شرقی ایتالیاا، نخستین منطقه ای بود که در دسامبر 2015، پوشیدن حجاب اسلامی را برای زنان در بیمارستان ها و ساختمان های دولتی محلی ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است کشور فرانسه نخستین کشور اروپایی است که پوشیه را از جمله نقاب و برقع در اماکن عمومی ممنوع ساخت. ممنوعیت پرسش برانگیزی که در آوریل 2011 به تصویب رسید. فرانسه همچنین تابستان امسال قانونی برای ممنوعیت بورکینی، لباس شنای اسلامی برای زنان به تصویب رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha