جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی عراق و معاون فرهنگی حشد الشعبی این کشور گفت:در روزهای اخیر گروه های سیاسی در زمینه انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور و پارلمان عراق به نتیجه خوبی رسیدند؛ خوشبختانه این توافق حاصل شده است و این مساله به نفع زوار حسینی است که یک آرامش نسبی و ثبات نسبی را شاهد خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی عراق امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین که در مسجد جمکران برگزار شد، موکب حضرت زینب(س) را اولین موکب پس از عاشورا ذکر کرد و گفت: در آن موکب خبری از آب و غذا نبود و تحریم اقتصادی کاملی حکم فرما بود، ولی در آن هیئت پیام عظیم قرآن و اهل بیت(ع) به دنیا رسید.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق  افزود: اگر امروز شاهد تحریم هستیم باید خود را امتحان کنیم که آیا فقط در شرایط اقتصادی خوب به سمت کربلا حرکت می کنیم و یا اگر تحریم شدیم دست از حمایت اهل بیت (ع) برداریم؟

این فعال مذهبی و فرهنگی بیان کرد: هیئت حضرت زینب(س) هیئت سیاسی بود نه سکولار؛ اگر برخی بگویند که موکب را باید از سیاست جدا کنیم، پس باید به راهی که به دنبال آن آمده ایم شک کنیم زیرا هیئت حضرت زینب(س) سکولار نبود.

وی گفت: پس از حمله به کنسولگری بصره و مقر حشدالشعبی که کار آمریکا و برخی از جوانان فریب خورده بود دشمن سعی کرد که به ایجاد شکاف بین مردم ایران و عراق بپردازد؛ حرکت اربعین یک حرکت جهانی است و کسی نباید آن را مصادره کند.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری اظهارکرد: همه خادمان و زوار باید اربعین را به مثابه حج بدانند و آن را یک حرکت جهانی بدانند؛ نکته دیگر آن است که باید تاکید کنیم که حرکت امام حسین برای نجات همه بشریت است.

وی افزود: تاکید بر مشکلات جهان اسلام از دیگر بایسته هایی است که باید در اربعین به آن پرداخت؛ همه زائران باید به مشکلات هم توجه داشته باشند؛ اربعین نماد حج مستضعفان است که با جمعیتی بیشتر از 10 برابر جمعیت حج در آن حضور می یابند.

این فعال مذهبی و فرهنگی بیان کرد: در شرایط کنونی، از نظر اجتماعی، در سالهای اخیر مردم جنوب عراق از عملکرد حکومت عراق ناراحت هستند؛ مسایل مرتبط به ضعف در ارایه خدمات و فساد و.. از نقاطی است که مردم را ناراحت کرده است.

وی  بیان کرد: ایجاد رابطه مثبت دوستی بین جوانان ایرانی و عراقی در این سفر بسیار مهم است؛ در این زمینه می توان از فضای مجازی نیز استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری گفت: در روزهای اخیر گروه های سیاسی در زمینه انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور و پارلمان عراق به نتیجه خوبی رسیدند؛ این مساله یک شرایط مناسب برای ورود به اربعین است؛ خوشبختانه این توافق حاصل شده است و این مساله به نفع زوار حسینی است که یک آرامش نسبی و ثبات نسبی را شاهد خواهند بود.

 مبلغ حوزوی عرصه بین الملل، آخرین دسیسه دشمن را تلاش در جهت حذف حشدالشعبی در عراق دانست و بیان کرد: حشدالشعبی و مردان ولایتی مهمترین تشکل برای مقابله با داعش بود و اگر نبود معلوم نبود که امروز شرایط زیارت وجود داشت یا خیر؛ با این تشکل ها بود که مسیر زیارت قطع نشد.

وی با ذکر این مطلب که قدردانی از شهدای مدافع حرم واجب است اظهارکرد: زائران اربعین باید به نیت شهدا به زیارت بروند؛ اگر این شهدا نبودند چنین شرایطی برای زیارت مهیا نمی شد؛ راه اربعین با روابط دیپلماتیک باز نشد بلکه با خون شهدا باز شد.

الحیدری یادآورشد: بحث شایعات در زمینه زوار عراقی بسیار ناراحت کننده بود؛ امنیت زائران ایرانی و غیر ایرانی توسط فعالان عراقی در حال انجام است، ولی در این زمینه باید با صبر و حوصله کارها پیش رود؛ نباید به شایعات گوش بدهیم و به آنها توجه کنیم وگرنه روابط ما دستخوش مسایل ناخوشایند خواهد شد.

وی گفت: دشمن سعی می کند که مشکلاتی را در مسیر زیارت اربعین ایجاد کنند ولی قطعا موفق نمی شوند؛ امسال اربعین با حضور گسترده مردم ایران و عراق و... حماسه ای عظیم برپا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری اظهارکرد: موکب های حسینی در عراق به دنبال تحمل هزینه انتقال زائران ایرانی از مرز به نجف و کربلا هستند؛ این موکب ها در مقابل تحریم ها علیه ایران به پا خواستند زیرا عشق به حسین(ع) همه مرزها را از بین می برد.

وی با ذکر این مطلب که خوشبختانه تبلیغات عظیم دشمنان علیه ایران در عراق کمرنگ است و مردم توجهی به آن ندارد بیان کرد: حقیقت آن است که با این وجود نمی توانیم خود را نسبت به افزایش تبلیغات مثبت و ارایه چهره حقیقی نظام اسلامی معاف کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha