جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری حجت الاسلام برنجکار

حوزه/ رئیس کمیسیون آموزش پژوهش محور اجلاسیه اساتید، گفت: چاپ آثار برتر طلاب و ایجاد روحیه و انگیزه پژوهش در میان اساتید از مشوق هایی است که می توان انجام بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت اسلام والمسلمین رضا برنجکار دبیر کمیسیون آموزش پژوهش محور ببستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: موضوع این کمیسیون «آموزش پژوهش محور» بود که حدود 20 استاد در هر دو موضوع نظراتی را ارائه دادند.

وی به ایجاد سازکار مناسب برای تقویت بنیه علمی طلاب تأکید کرد و افزود: مسأله دیگر حفظ سنت های حسنه حوزه و برگزاری کارگاه های مهارتی پژوهشی ویژه طلاب قبل از ورود آنها به عرصه پژوهش است که در این کمیسیون مطرح گردید.

حجت اسلام والمسلمین برنجکار با اشاره به اینکه باید مشوق های پژوهشی برای طلاب در نظر گرفته شود ابراز کرد:  چاپ آثار برتر طلاب و ایجاد روحیه و انگیزه پژوهش در میان اساتید از مشوق هایی است که می توان انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه در پژوهش ها باید به کمیت وکیفیت توجه شود، مطرح کرد: باید درکنار تعلیم روش های پژوهشی، اخلاق پژوهشی را نیز به طلاب منتقل کنیم.

تحقیقات و پزوهش  های طلاب در سامانه ای ثبت شود

دبیر کمیسیون آموزش پژوهش محور اظهار کرد: با توجه به مشکلات معیشتی طلاب مزایای بیشتری به طلاب پژوهشگر باید داده شود و نوآوری های اساتید و طلاب در سامانه حوزه ثبت شود، تا همه از نتایج تحقیقات طلاب اگاه شوند.

ویبا بیان اینکه پژوهش مراتب مختلفی دارد که باید متناسب با سطح طلاب از آنها خواسته شود گفت: با توجه به این که مشکل حوزه امروز حافظه محور و حفظ محور است، لذا اساتید باید جنبه های دیگری را هم در نظر بگیرد که از جمله آنها تشویق طلاب به پژوهش است.

حجت اسلام والمسلمین برنجکار با بیان  اینکه طلاب در پایه های پایین تر باید استعداد سنجی شوند، تا بتوانند در عرصه های پژوهشی وارد شوند عنوان کرد:  پرسش و پاسخ در جلسات آموزشی و کلاس های درس باید جدی گرفته شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha