پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب اردکانی مقیم قم با موضوع فتنه اقتصادی

حوزه/ عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور گفت: یکی از ابزارهای نفوذ اقتصادی، سازمان های بین المللی هستند که سند ۲۰۳۰، قرارداد FATF و ... را برای کشورها نوشته تا به وسیله آن بتوانند نفوذ خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر اکبر ابدالی محمدی در جلسه طلاب اردکانی مقیم قم که با موضوع فتنه اقتصادی در 40 سالگی انقلاب در سالن اردوهای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به صراحت اعلام کرده است که تا پیش از 40 سالگی انقلاب، کار این دستاورد امام خمینی(ره) را به اتمام برساند و اتحادیه اروپا نیز در این راستا حرکت کرده و پس از خروج آمریکا از برجام به انحاء مختلف وقت های بسیاری را تلف کرده و کاری انجام نداده است.

وی ابراز داشت: استکبار به دنبال تجزیه ایران، عراق، سوریه و ... بوده تا خطری برای رژیم صهیونیستی به وجود نیاید.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور خاطرنشان ساخت: امروز جنگ اقتصادی را عموم مردم و مسئولین باور ندارند؛ چراکه اگر باور داشتند در این دوران، هجوم به فروشگاه ها نبرده و در منزل خود انبار نمی کردند.

دکتر ابدالی محمدی تصریح کرد: امروز دشمن با ابزار تحریم وارد جنگ اقتصادی شده و مردم ما را می ترساند؛ «تحریم»، «نفوذ اقتصادی» و «عملیات روانی» از ابزارهای جنگ اقتصادی دشمن است و باید از این ابزارها شناخت داشته باشیم.

وی بیان داشت: اقتصاددانان و پژوهشگران این حوزه بر این باورند که تحریم بیش از 30 درصد اثر نداشته و کارآیی آنچنانی برای دشمن ندارند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور اظهار داشت: امروز چین، هند، روسیه، عراق، پاکستان و ... حرف از عدم اجرای تحریم های آمریکا می زنند؛ به همین دلیل دشمن با نفوذ اقتصادی و عملیات روانی به دنبال اثرگذاری خود است.

دکتر ابدالی محمدی ابراز داشت: تصویری که از تحریم های اقتصادی در ذهن مردم، مسئولین و نخبگان ماست با واقعیت متفاوت است و این کار را با عملیات روانی خود انجام می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: امام راحل تحریم را تحفه الهی برای ما کشور می دانستند؛ چراکه آن را مایه پیشرفت و عدم هضم در جامعه جهانی می دانسته اند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور تصریح کرد: یکی از ابزارهای نفوذ اقتصادی، سازمان های بین المللی هستند که سند 2030، قرارداد FATF و ... را برای کشورها نوشته تا به وسیله آن بتوانند نفوذ خود را داشته باشند.

دکتر ابدالی محمدی یادآور شد: بنده در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده ام که سند 2030 پازلی بزرگ است که قرارداد FATF با نامی دیگر در آن وجود دارد؛ چراکه در یکی از بندهای سند 2030 آمده است: «دولت ها اکیدا از انجام و ترویج هرگونه اقدام یک جانبه اقتصادی، مالی و یا تجاری که در راستای حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد نباشد و مانع تحقق کامل توسعه اجتماعی و اقتصادی به ویژه در کشورهای در حال توسعه شود، منع شده اند».

وی اظهار داشت: دستیار ارشد وزارت خزانه داری آمریکا، رئیس اجرایی قرارداد FATF است که همگان می دانند اتاق فکر جنگ اقتصادی علیه ایران است؛ این شخص در سخنان خود آورده که بنده به 13 کشور سفر کرده ام تا ایران را تحریم کنیم؛ حال باید برای این افراد شفافیت اطلاعات مالی کشور خود را ایجاد کنیم؟

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور ابراز داشت: تحریم حماس، یمن و ... نکته انحرافی این قرارداد است؛ بلکه دشمن با شناسایی تمام تراکنش های مالی ایران، به دنبال آن است که تحریم های خود را دقیق در هدف بزند و آن را اثرگذار نماید.

دکتر ابدالی محمدی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر اقلام اساسی کشور در انبارها 30 درصد بیشتر از سال گذشته است؛ اما دشمن با عملیات روانی این هدف را دنبال می کند که مردم ترس از تحریم داشته باشند.

وی تصریح کرد: بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن نقطه های خیالی را نقطه های امیدبخش جلوه می دهد که باید مراقب این دسیسه ها بود.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور بیان داشت: در حال حاضر بر اساس آمار سایت های معتبر، بودجه نظامی آمریکا 100 برابر جمهوری اسلامی ایران است و ما مشاهده می کنیم که همیشه به دنبال تضعیف نیروهای نظامی ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند تا بتوانند به دستاوردهای خود در منطقه برسند؛ چون با تخریب سپاه می توانند عملیات روانی در ایران ایجاد نمایند.

دکتر ابدالی محمدی اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آمارها، 40 میلیون فقیر در آمریکا وجود دارد؛ حال سؤال اینجاست که این آمریکا می خواهد مشکلات اقتصادی ایران را حل کند؟ همچنین در حال حاضر بدهی آمریکا، 21 هزار میلیارد دلار بوده؛ اما تولید این کشور 20 هزار میلیارد دلار است که نشان دهنده افزایش بدهی آمریکا نسبت به تولید این کشور است و باید این سوال را مطرح کرد که این آمریکا می خواهد مشکل اقتصادی را حل کند؟

وی در پایان ابراز داشت: ما باید دلار را همانند برخی از کشورها از اقتصاد خود حذف نماییم تا بتوانیم بر مشکلات اقتصادی موجود فائق آییم؛ با حذف دلار از تجارت، تقاضای دلار در کشور پایین آمده و آقایی و سروری دلار می شکند.

یادآور می شود، حجت الاسلام  عابدی، نماینده طلاب اردکان نیز در ابتدای این جلسه به بیان نکاتی پیرامون پیاده روی بزرگ اربعین و ضرورت شرکت در آن پرداخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha