پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موکب محبي فاطمة المعصومة

حوزه / در مسیر عشق، از نجف به کربلا، به عمود ۱۱۰ که نزدیک می شویم، نغمه ای دلنشین وسوزناک به زبان های فارسی و عربی به گوش می رسد. در این موکب افراد مختلفی به چشم می خورند، یکی به زبان عراقی صحبت می کند ومی گوید: (علي وياهم..تفضل يا زائر) و دیگری با لهجه شیرین اصفهانی شربت به دستمان می دهد و می پرسد: (طعمش خوبس؟)...

به گزارش خبرگزاری حوزه همزمان با ایام اربعین حسینی، مسیرهای منتهی به کربلا، پر است که چادرها، اتاق ها و حتی مجتمع هایی که به همه شان «موکب» می گویند. در این موکب ها با افتخار از زائران اباعبدالله الحسین پذیرایی می کنند و دلدادگی و عشق به سالار شهیدان در هر کدام از این موکب ها موج می زند.

یکی از مخاطبان حوزه در یادداشتی، متنی توصیفی از موکب محبي فاطمة المعصومة (سلام الله عليها)  برایمان ارسال کرده که حال و هوای اربعین و پیاده روی اربعین را زنده می کند:

 

در مسیر عشق، از نجف به کربلا، به عمود 110 که نزدیک می شویم، نغمه ای دلنشین وسوزناک به زبان های فارسی و عربی به گوش می رسد. در این موکب افراد مختلفی به چشم می خورند، یکی به زبان عراقی صحبت می کند ومی گوید: (علي وياهم..تفضل يا زائر) و دیگری با لهجه شیرین اصفهانی شربت به دستمان می دهد و می پرسد: (طعمش خوبس؟)

روبروی موکب چند نفر طلبه معمم در حال باز کردن کارتن های آب معدنی و تعارف به زائران هستند و آن طرف فرزندان و متعلقین چند تن از مراجع تقلید را می بینم که در حال جارو کشیدن موکب هستند.

درست که دقت می کنم این موکب را نماد اتحاد پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می بینم.. راننده کامیون، قصاب، طلبه، کارمند، شاعر، تاجر، کاسب و... از عراق، ایران، هند، اروپا و ... همه در یک مسیر دور از اعتبارات دنیوی با یک هدف الهی در حال فعالیت هستند..

امسال نیز موکب محبي فاطمة المعصومة (سلام الله عليها) از هفتم تا هفدهم ماه صفر سال جاری در عمود 110 مسیر نجف به کربلا از زائران سید الشهدا(علیه السلام) میزبانی خواهد نمود.

یکی از خادمین این موکب درباره نحوه تأمین هزینه های پذیرایی از زائران گفت: این موکب هیچگونه وابستگی به هیچ موسسه یا ارگان و سازمان و جهتی ندارد وصرفا با کمک های مردمی اداره می شود .

جهت اطلاع از فعالیت های موکب و مشارکت، سایت موکب به آدرس http://www.mowkeb110.com/ قابل مراجعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha