سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی  کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: گریه و اندوه طولانی امام سجاد علیه السلام نوعی اعتراض و شیوه جهادی از سوی ایشان بود تا مصیبت کربلا را در جان امت تحکیم کند و این فاجعه فراموش نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه در پاریس پایتخت فرانسه گفت: یکی از جلوه‌های برجسته در زندگی امام سجاد (ع) این است که ایشان بسیار در غم مصیبت امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران امام حسین گریه کرد تا جایی که برخی اطرافیان حضرت از ایشان پرسیدند آیا وقت آن نرسیده که اندوه شما تمام و گریه شما کم شود؟ و این پدیده ای است که بسیار کم اتفاق می افتد و در اینجا این پرسش مطرح می شود که این اندوه و گریه نوعی بی تابی در فراق پدر و شهدای بنی هاشم بوده یا اینکه نوعی موضع گیری جهادی بوده است؟

سید مرتضی کشمیری در پاسخ به این پرسش گفت: آنچه ما با تحقیق به آن رسیده ایم این است که گریه و اندوه طولانی امام سجاد علیه السلام نوعی اعتراض و شیوه جهادی از سوی ایشان بوده است، زیرا امام می خواست با این اقدام مصیبت کربلا را در جان امت تحکیم کند تا این فاجعه فراموش نشود و از سوی دیگر امام سجاد (ع) با این گریه ها قیام امام حسین را از میان مردم زنده نگه داشت، زیرا بنی امیه از سوی مقابل برای محو این قیام و اهداف آن تلاش می کردند.

وی افزود: هدف دیگر امام سجاد علیه السلام از این سیره خود این بود که وجدان های خفته در برابر مصیبت عاشورا را بیدار کند، زیرا در آن زمان گروهی بودند که از یاری امام حسین(ع) خودداری کردند.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: یکی از توطئه های بنی امیه پس از واقعه عاشورا این بود که آنها از لحاظ رسانه ای و تبلیغاتی برای از بین بردن خبر و نام امام حسین علیه السلام  و قیام او تلاش فراوان کردند و این سیره امام سجاد در گریه کردن توانست تا حدودی حصر رسانه ای بنی امیه را درهم بشکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha