جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسین نواب

حوزه/ رئیس مدرسه اسلامی هنر قم با بیان این که هنر اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه هنر اسلامی در ۱۰۰ سال اخیر مورد توجه واقع نشده، البته اکنون فضا به سمت احیای آن پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید محمد حسین نواب، ظهر امروز در نشست خبری همایش هنر اسلامی و مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین حوزه هنری فارس و مدرسه اسلامی هنر که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دو شهر برجسته در حوزه هنر اسلامی در کشور ایران وجود دارد، اظهار داشت: اصفهان و شیراز دو شهر برجسته هنر اسلامی در کشور هستند.

وی به تفاوت های دو شهر برجسته کشور در حوزه هنر اشاره کرد و افزود: هنر اسلامی فقط مختص شهر اصفهان است، اما  این هنر اسلامی در تمام استان فارس از جمله فیروزآباد دیده می شود.

رئیس مدرسه اسلامی هنر قم با بیان اینکه هنر اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه هنر اسلامی در ۱۰۰ سال اخیر مورد توجه واقع نشده، اما اکنون فضا به سمت احیای آن پیش می رود.

وی به شرایط هنر اشاره و عنوان کرد: امروز شرایط هنر نسبت به ۱۰۰ سال گذشته بسیار عالی است؛ امروز مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که هنر یک موهبت الهی است.


حجت الاسلام نواب ابراز کرد: ارزش زمانی هنر قابل تردید نیست که اهالی فلسفه و حکمت به آن پافشاری کرده اند، بر خلاف گذشته که به هنر از لحاظ مالی توجه می کردند اکنون نیز هنر ارزش کارکردی دارد که فوق العاده است.

رئیس مدرسه اسلامی هنر قم با تاکید بر اینکه ارزش ذاتی هنر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و فعالیت های آن قابل نادیده گرفتن نیست، ادامه داد: نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام نواب، هنر را زبان مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در طول هزار و ۴۰۰ سال گذشته هنر همیشه زبان شیعیان بوده که ائمه(ع) نیز از آن استفاده کرده اند.

برپایه این گزارش:‌در حاشیه این نشست، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین حوزه هنری فارس و مدرسه اسلامی هنر به امضای کرم الهی و حجت الاسلام نواب رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha