جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نبویان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبویان مطرح کرد: حاصل نهایی برجام اقتصاد کنونی مملکت است و نتیجه FATF این که بابد به‌ جای مبارزه در باید در اهواز با تروریست‌ها مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان شب گذشته در گردهمایی تبیینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع- که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، بیان داشت: یکی از قانون‌های مصوب شده در مجلس شورای اسلامی قانون مبارزه با تأمین مالی تروریست است و طبق قانون اساسی چیزی که مجلس مصوب می‌کند و در شورای نگهبان با تأیید می‌رسد  و رئیس مجلس برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: ۲۲ اسفندماه ۹۴ آقای علی لاریجانی  نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره قانون مبارزه با تأمین مالی تروریست ارسال می‌کند و ۵ روز بعد رئیس‌جمهور این ابلاغیه را به دو وزارت دادگستری و اقتصاد اعلام می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اسرائیل و به‌تبع عربستان شامل این قانون می‌شوند و آمریکا می‌گوید که این قانون را باید کنار بگذارید و آنچه ما می‌گوییم بپذیرید، تعریف ایران از تروریست اسرائیل است.

وی افزود: خرداد ۹۵ وزیر اقتصاد وقت، تعهد می‌دهد که تعریف آمریکا یعنی FATF را در مجلس مصوب کنند، ۴۱ بند از آقای طیب نیا تعهد گرفته می‌شود، قانون ما چه مشکلی داشت که موردپذیرش واقع نشد؟.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبویان اظهار داشت: حماس و حزب‌الله در حال دفاع از خود هستند و اسرائیل به آن‌ها تعرض کرده و این دو گروه تروریست نیستند، آنچه آمریکا در خرداد ۹۵ از دولت خواست این بود که این تعریف یعنی تروریست بودن اسرائیل باید عوض شود.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان ساخت: دربند هشتم اولین چیزی که از ما خواسته‌اند این است که تعریف از تروریست را ما عوض کنیم و خود FATF بیانیه می‌دهد که بر اساس تعریف ما ایران تأمین‌کننده مالی تروریست است.

وی افزود: امروز با FATF نیروهای مقاومتی منطقه تروریست می‌شود و سردسته گروه‌های مقاومت یعنی حاج قاسم سلیمانی به دلیل حمایت از تروریست، موشکی و حقوق بشر تحریم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبویان مطرح کرد: وقتی تعریف تروریست عوض شد، حزب‌الله، مقاومت، مردم یمن و سوریه و منطقه تبدیل به تروریست می‌شود و ما که حامی حق هستیم، تبدیل به حمایت‌کننده تروریست خواهیم شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: صریحاً در FATF مصادره و توفیق اموال حاج قاسم سلیمانی، مصوب شدن جرم حامی تروریست آمده و طبق این حکم ما نمی‌توانیم حتی در نماز جمعه‌های خود حرفی و حتی کوچک‌ترین کمکی به مردم مظلوم منطقه داشته باشیم.

وی گفت: در این ۴۱ بندآمده است: تضمین وجود دروازه‌ها و تبادل اطلاعات با مراجع غیر قضایی به‌منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات بدون هیچ محدودیتی، این مسئله در حال به تصویب رسیدن در FATF است.

وی در پایان یادآور شد: حاصل نهایی برجام اقتصاد کنونی مملکت است و نتیجه FATF  این که بابد به‌ جای مبارزه در  باید در اهواز با تروریست‌ها مبارزه کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha