پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وزارت اوقاف و امور مذهبی مصر، کمپین «مبارزه با اعتیاد» راه اندازی کرد

حوزه/ درحالی که کشور مصر از معضل رو به افزایش مصرف مواد مخدر رنج می برد و آمارهای مصرف مواد مخدر در این کشور نسبت به دیگر کشورها ۲ برابر اعلام شده، وزارت اوقاف و امور دینی مصر کمپینی با عنوان «مصر بدون اعتیاد» راه اندازی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از egypttoday، وزارت اوقاف و امور دینی مصر، روز گذشته کمپینی برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر با عنوان «مصر بدون اعتیاد» راه اندازی کرد و اعلام نمود هر گونه دارویی که حواس انسان را سست کرده و افکار او را از بین ببرد، در دین اسلام حرام است.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر گفت: برخی گروه های تروریستی برای حمله به کشورها، شروع به مصرف مواد مخدر کرده اند و یا اینکه عملیات های تروریستی آن ها را از نظر اقتصادی با فروش مواد مخدر تامین می کند.

وزیر خواستار مبارزه با قاچاق و تجارت غیرقانونی مواد مخدر شده که شامل کشت، تولید، توزیع و فروش مواد مخدر هستند.

وی همچنین بر اهمیت افزایش فعالیت کمپین های رسانه ای ضدمواد مخدر و ارائه سخنرانی های عمومی در مدارس و دانشگاه ها برای آگاه ساختن جوانان از خطر اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد.

این وزیر پیشتر نیز خواهان برخورد قاطعانه با مصرف مواد مخدر شده بود که خطر بزرگی برای جوان و کل جامعه محسوب می شود.

دبیرخانه عمومی بهداشت روانی و درمان اعتیاد مصر که وابسته به وزارت بهداشت و جمعیت در این کشور می باشد نیز قرار است برای افزایش آگاهی رسانی در رابطه با اعتیاد به مواد مخدر با این کمپین همکاری داشته باشد.

گفتنی است کشور آفریقایی مصر از معضل رو به افزایش مصرف مواد مخدر رنج می برد. قدا ولی وزیر همبستگی اجتماعی مصر در ماه ژانویه گفته بود که نرخ اعتیاد به مواد مخدر در مصر 10% افزایش داشته است(9.6 میلیون نفر) و این آمار 2 برابر آمارهای جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha