پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی و نقد کتاب تورات، انجیل و قرآن

حوزه/ مراسم رونمایی، معرفی و نقد «سه کتاب دو شهر و یک داستان» در موضوعات تورات، انجیل و قرآن، به همت انجمن علمی ترجمه و زبان‌های خارجی حوزه علمیه قم با حضور مؤلف کتاب در انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز مراسم رونمایی، معرفی و نقد«سه کتاب، دو شهر و یک داستان» در موضوعات تورات، انجیل و قرآن، به همت انجمن علمی ترجمه و زبان‌های خارجی حوزه علمیه قم با حضور مؤلف کتاب پرفسور آنتوی وسلز و جمعی از ناقدان ازجمله حجج‌اسلام والمسلمین رضا برنجکار، محمدعلی رضایی اصفهانی، حبیب رضا ارزانی و خانم فاطمه توفیقی در انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

گفتنی است: پرفسور آنتوی وسلز متولد آمستردام کشور هلند است و در حوزه مطالعات بین الادیان فعالیت می‌کند و کتاب موجود با نگاهی تطبیقی به مشترکات صلح، عشق و عدالت تألیف شده است.

 وی مسیحی است و با علمای اسلام همچون شهید صدر(ره) رابطه‌ای دوستانه و علمی داشته و تاکنون در سه مرتبه به ایران سفرکرده است، نخستین مرتبه در زمان رژیم پهلوی، دومین مرتبه در سال 2003 در زمان گفتگوی تمدن‌ها و سومین مرتبه حضور در جلسه مراسم آیین رونمایی، معرفی و نقد سه کتاب «شهر و یک داستان» در موضوعات تورات، انجیل و قرآن در ایران حاضر شدند.

پرفسور آنتوی وسلز گفت: مایلم کلام خود را با شعری از شاعر لبنانی آغاز کنم، وای بر ملتی که سرشار از باور و خالی از دین است، ما درزمانی زندگی می‌کنیم که دنیا از بی‌دینی خود خوشحال است، مسیحیت، یهود و اسلام در جهان مورد تعرض و سوءاستفاده قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: دنیا معتقد است که دین سبب اصلی مشکلات آن‌ها است و افراد زیادی در غرب به این مسئله اعتقاددارند که کتاب مقدس، سبب اصلی بروز مشکلات است و من بر این عقیده هستم که سه کتاب قرآن، انجیل و تورات سبب حل مشکلات جهان می‌شود.

این دانشمند حوزه دین‌شناسی ابراز داشت: جنگ داخلی لبنان در سال 1975 میلادی شروع شد و در سال 1976 میلادی یک موشک تولیدشده در جهان مسیحیت و به‌واسطه یهود به ساختمانی که من در آنجا زندگی می‌کردم اصابت کرد و این بهترین گواه برای سوءاستفاده از دین است.

وی ادامه داد: باید ما به کتاب آسمانی تورات، انجیل و قرآن قرار داده شویم، زیرا در این سه کتاب آسمانی مبانی الهی از زمان ابراهیم(ع) تا زمان محمد(ص) وجود دارد.

پرفسور آنتوی وسلز خاطرنشان کرد: بعد از حمله تروریستی پاریس اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت ما در زمان آخرالزمانی زندگی می‌کنیم و این مسئله از ایده آپوکالیپس برخی جریان‌های آمریکایی شکل‌گرفته است و این ادبیات نه‌تنها در مسحیان بلکه در اعتقاد داعش نیز موجود است.

وی افزود: آن خلیفه خود خوانده داعش می‌گوید ما در آخرین جنگ جهانی اسلام هستیم که قرار است در شما کشور سوریه اتفاق بیفتد، او به دنبال جنگ با مسیحیان و یهودیان است.

پرفسور آنتوی وسلز گفت: دانیال نبی زمانی که نبوکد نصر اورشلیم را ویران کرد در قرن ششم قبل از میلاد به‌عنوان فردی تبعیدی به بابل آورده شد، دانیال مبتکر آپوکالیپس است و بینش‌های فراوانی به ما می‌دهد. (ادبیات آخرالزمانی در کتاب مقدس به آپوکالیپس یا آپوکالیپتیک تعبیر می‌شود و این کلمه در ادبیات یونانی به معنای کشف است)

وی ادامه داد: قرن دوم قبل از میلاد زمانی است که اسکندر سرزمین‌های زیادی را از خاورمیانه تا هند فتح کرده بود و اسکندر خود را تجلی خدا می دانست، زمانی که حاکمان همچون فرعون خود را تجلی خدای تعالی بدانند قطعاً کار خطرناکی مرتکب شده‌اند.

در این جلسه این محقق علوم دینی و انسانی با اشاره به یک اثر نقاشی نقاش هلندی با طرح یک پادشاه که در میهمانی بزرگ حضورداشته و نوشته‌ای بر روی دیوار آشکارشده داستان حاکمی را مطرح کرد می‌کند که خدای تعالی را مسخره می‌کرد و دانیال با تفسیر این واقعه به آن حاکم می‌گوید که پادشاهی تو روبه‌زوال است و این مملکت به دست مادها و پارس‌ها خواهد رسید.

پرفسور آنتوی وسلز بیان کرد: داستان بالا در کتاب دانیال ذکرشده و این‌گونه تفسیر می‌شود که کلام خدای تعالی متعلق به‌تمامی دوره‌ها است، ولی متأسفانه رهبران و سیاستمداران امروز جهان نوشته‌های موجود بر روی دیوار را نمی‌بینند.

وی گفت: و این سؤال در ذهن ما به وجود می‌آید که آیا ما آموزش‌یافته‌ایم که بینش‌های حاکمان را بفهمیم یا آموزش‌دیده‌ایم تا قرآن، تورات و انجیل را در ک کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا ما رؤیای امپراتوری‌ها را ادامه می‌دهیم یا رؤیای تبعیدی‌ها را؟ آیا جهان با خشونت به اتمام می‌رسد؟ جواب این سؤال در کتاب دانیال وجود دارد که خدای تعالی تمام خشونت‌های جهان را کنار می‌زند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha