جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هزاران مسلمان در تظاهرات «ضدنژادپرستی» در مونترال شرکت کردند + تصاویر

حوزه/ بیش از ۳ هزار نفر از جمله عده زیادی از مسلمانان و زنان محجبه در راهپیمایی «ضدنژادپرستی» که روز گذشته در مونترال برگزار شد شرکت کردند و علیه قوانین ضددینی اعتراض کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، راهپیمایی «ضدنژادپرستی» روز گذشته با حضور هزاران تن از مردم پایین شهر مونترال از جمله دسته های بزرگ مسلمانان در کانادا برگزار شد.

در این تظاهرات بیش از 3 هزار نفر به خیابان ها ریخته و «نژادپرستی» و همچنین قانون جدید پیشنهادی در شهر کبک در کانادا برای ممنوعیت نمادهای «دینی» را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان علیه دو سیاستمدار کانادایی که قوانین ضداسلامی را ارائه داده بودند، شعارهای محکوم کننده سرداده و فریاد می زدند: «کبک به ما تعلق دارد!»

بر روی تابلوهایی که مردم در دست داشتند شعارهایی چون «با هم علیه نفرت و نژادپرستی می ایستیم» به چشم می خورد و بسیاری از تظاهرکنندگان نمادهای مذهبی از جمله حجاب به سر داشتند.

گفتنی است حزب ائتلاف برای آینده کبک که در انتخابات ایالتی هفته گذشته  اکثریت آراء را به دست آورد، وعده داده که به زودی قانون جدیدی به تصویب می رساند که براساس آن کارمندان دولتی، قضات در دادگاه ها، افسران پلیس، دادستان ها و معلمان حق استفاده از نمادها و پوشش های مذهبی را در محل کار نخواهند داشت. یک نماینده از این حزب روز چهارشنبه هفته پیش گفته بود کسانی که به این قانون تن ندهند یا از کار برکنار شده، اخراج یا به مراکز شهری دیگر انتقال داده می شوند.

نادیا امید از تظاهرکنندگان در این باره گفت: این مایه شرمساری است که از این پس مسلمانان نمی توانند به خاطر داشتن حجاب برخی مشاغل را داشته باشند.

وی افزود: حجاب برای من و بخشی از وجود من است. من معتقدم که دولت نباید درباره حجاب به مردم زور بگوید.

سونیا حدود یک شرکت کننده دیگر در این راهپیمایی می گوید: من برای آینده کودکانم در این راهپیمایی شرکت کردم. ما نیمی عرب و نیمی اهل کبک هستیم. برای همین من فکر می کنم ما باید درکنار هم بایستیم و همبستگی داشته باشیم. اتفاقاتی که هم اکنون در دنیای سیاست در حال وقوع هستند بسیار وحشتناک اند.

 

مردم فیلم های  این راهپیمایی را بروی گوشی های همراه گرفتند. راهپیمایان در یک بلوار افشانه های دود به رنگ قرمز به هوا  فرستادند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha