پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد هشت ضلعی در ترکیه

حوزه/ یک مسجد هشت ضلعی با گنبد الهام گرفته از چادرهای ترکی «اتاق» در شهر آقچه کوچه در استان دوزچه ترکیه، به خاطر معماری منحصر به فردش به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مسجد با هشت ضلعی با گنبدی که به الهام از چادرهای ترکی قدیمی ساخته شده است به خاطر شکل منحصر به فردش به جاذبه توریستی در ترکیه تبدیل شده است.

این مسجد که در شهر آقچه کوچه در استان دوزچه در ترکیه واقع شده و بنایی هشت ضلعی دارد با معماری سلجوقی و گنبد خاص آن به الهام از چادرهای ترکی «اتاق» بنا شده است.

ساخت این مسجد در سال 1989 توسط ارگن سوبازي، معمار ترک تبار آغاز شد و در سال 2004 افتتاح گردید. سقف مسجد به الهام از چادرهای ترکی سلجوقی ساخته شده و طرح منحصر به فرد گنبد سبب تبدیل شدن آن به یک جاذبه گردشگری در این شهر شده است.

این مسجد که در داخل نیز به شکل هشت ضلعی است، فضایی به اندازه 300 متر مربع را در داخل و 5 هزار متر مربع را در خارج به خود اختصاص داده و به طور همزمان ظرفیت برپایی نماز برای 5 هزار نفر را دارد.

مراد بیکی، رئیس بنیاد حمایت و ساخت مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: گردشگران و مردم از ادیان مختلف  برای بازدید از این مسجد می آیند.

وی با بیان اینکه واکنش های مثبتی از بازدید مسجد داشته است گفت: چنین مسجدی در ترکیه و جهان منحصر به فرد است؛ وقتی مردم وارد مسجد می شوند می توانند تمام بخش های آن را ببیند و هیچ ستونی در داخل مسجد وجود ندارد.

وی افزود: هرچند آقچه کوچه یک منطقه کوچک در ترکیه است، اما ناحیه ای گردشگری محسوب می شود و مسجد ما نیز زیبایی متفاوتی به آن می دهد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha