پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضایی طلب

مسئول اداره برنامه‌ریزی تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در همایش آموزشی «نصرت الحسین» ویژه روحانیان اعزامی به اربعین در بجنورد به تبیین نظرات و فعالیت‌های فرقه احمد الحسن در عراق پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضایی طلب، بعد از ظهر امروز در همایش آموزشی «نصرت الحسین» که با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین در بجنورد برگزار شد، به تشریح جریان‌های انحرافی فعال در عراق پرداخت.

وی افزود: جریان‌های مختلفی وجود دارند که به‌صورت فرقه‌های فعال انحرافی در عراق کار کرده و هر کدام در مسیری فعالیت می‌کنند، اما در بین این فرق یکی از فرقه‌هایی که بسیار فعال بوده و از همه بیشتری مانور می‌دهد فرقه احمدالحسن است.

حجت‌الاسلام رضایی طلب با بیان اینکه احمد الحسن یکی از جریان‌های نوظهور در مسیر مهدویت است، ادامه داد: او خود را پنجمین فرزند با واسطه امام زمان (عج) می‌داند و ادعاهای مختلفی مانند یمانی بودن و سفیر و وصی امام زمان (عج) بودن را مطرح می‌کند.

وی اضافه کرد: این ادعاها از سوی سفارت‌های مختلف کشورهای استکباری ازجمله رژیم صهیونیستی و انگلیس حمایت و پشتیبانی می‌شود، به‌گونه‌ای که اکنون فرقه احمدالحسن فعالیت گسترده‌ای در عراق داشته و مخاطبان زیادی دارد.

حجت‌الاسلام رضایی طلب گفت: احمدالحسن خود را فرزند و فرستاده امام زمان (عج) اعلام کرده و بروز خود را مقدمه ظهور می‌داند، ازاین‌رو بسیاری از افراد فریب خورده و به این گروه گرویده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در عراق از همه بیشتر بر روی شیعه کار می‌کنند تا تشیع را فرقه فرقه کنند و در این راستا فعالیت مداوم و حرفه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام رضایی طلب ادامه داد: دشمن می‌داند چه کسانی را جذب و تأمین کند و به سمت و سویی که می‌خواهد حرکت دهد و به همین دلیل می‌بینیم در عراق بسیاری از طرفداران احمدالحسن طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان هستند.

وی با بیان اینکه فرقه احمدالحسن از نظر مالی به‌خوبی حمایت می‌شود، گفت: این‌ها برای شهرها و روستاهای عراق امام جماعت و امام جمعه و برای حوزه‌های علمیه مدیر تعیین کرده و خط سیر می‌دهند.

حجت‌الاسلام رضایی طلب اضافه کرد: همان‌طور که دشمنان در بین اهل سنت برای وهابیت کار می‌کنند، در بین شیعیان هم با فرقه‌های مختلف کار کرده و از فرق انحرافی پشتیبانی مالی و تبلیغاتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر در داخل کشور ورود مناسبی به فرقه‌های انحرافی داشته باشیم از شهر و روستای ما کسی به سمت داعش و سایر فرقه‌های ضاله نمی‌رود، ازاین‌رو باید در کنار تحصیل و تدریس عقاید، دوره‌های فرقه شناسی را هم برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha