پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام احمدی، توجه به رفاه، آسایش، امنیت و سلامتی زائران یک امر ضروری دانست و گفت: زائران ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، باید قوانین کشور عراق را رعایت کنند و از اعزام غیر قانونی بپرهیزند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی، در نشستی با اعضای ستاد اربعین حوزه علمیه قزوین، توجه به رفاه، آسایش، امنیت و سلامتی زائران  یک امر ضروری دانست و گفت: زائران ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، باید قوانین کشور عراق را رعایت کنند و از اعزام غیر قانونی بپرهیزند.

رئیس کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، با بیان این که با فرهنگ‌ سازی باید تلاش کرد تا مردم و زائران به تفاوت‌ها احترام بگذارند، اظهار کرد: دفترچه راهنمای زائران حاوی اطلاعات مورد نیاز ان شاءالله بین زائران توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تجارب سالهای گذشته و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفت‌افزایی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، هماهنگی‌هایی با دستگاه‌ها و موسسات مختلف فرهنگی صورت گرفت و در نتیجه شورای برگزاری مراسمات اربعین در کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین شکل گرفت.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: شورای فضای مجازی نیز تلاش دارد که با پیام رسانی سراسری، برنامه های مربوط به اربعین را به آگاهی عموم مردم برساند، همچنین تریبون ائمه جماعات یک وسیله پیام رسانی خوب به مردم است، در همین راستا با ائمه جماعت جلساتی برگزار شده و امید است که مسائل زیارت اربعین را به خوبی با مردم در میان بگذارند.

رئیس کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های در پوشش مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: در بحث اطلاع رسانی اربعین رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب می توانند کمک کنند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های چشمگیر حوزه علمیه استان در عرصه های رسانه ای، فرهنگی و تبلیغی، گفت: تیم رسانه ای حوزه قزوین و همچنین فعالیت های فرهنگی و تبلیغی روحانیون استان در اربعین سال گذشته بسیار قابل تقدیر بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha