جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/برذبح حیوانات حلال گوشت در خارج کشور نظارت دقیق تری صورت گیرد، بعضی در خارج از کشور از کلمه حلال سوء استفاده می کنند، باید جلوی این مسائل را گرفت.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر  امروز در دیدار دکتر رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در دفترمعظم برگزار شد، بابیان اینکه بهداشت و حلیت دو امر و مسئولیتی است که به عهده سازمان دامپزشکی گذاشته شده، گفتند: همان اندازه که در بهداشت، ظاهر رعایت می شود، باید در بهداشت معنوی  نیز رعایت کرد تا دعا مستجاب شود.

این مرجع تقلید بابیان اینکه بعضی افراد در خوردن گوشت مرغ وسواس دارند و دلیل آن ذکر بسم الله موقع ذبح است، ابراز داشتند: برای از بین رفتن این شک لازم است مردم از نزدیک در جریان طریقه ذبح و مسائل مربوط به ذبح شرعی باشند.

معظم له عنوان کردند: دلیل دیگر وسواسی،تخلفاتی است که در بحث ذبح حیوانات صورت می گیرد. بعضی افراد درخیابان ها حیوانات را ذبح و  قربانی می کنند. توصیه می شود مردم در گوشه ای از خیابان، حیوان را قربانی کنند.

ایشان بیان داشتند: یکی از فعالیت های مهم دامپزشکی جلوگیری از تخلفات در ذبح حیوانات در خیابانها و مسئله دیگر حیواناتی که درخارج کشور ذبح  می شود، است؛ لازم است برای جلوگیری از وسواس بعضی افراد، برذبح خارح کشور نظارت دقیق تری صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: برذبح حیوانات حلال گوشت در خارج کشور نظارت دقیق تری صورت گیرد، بعضی در خارج از  کشور از کلمه حلال سوء استفاده می کنند، باید جلوی این مسائل را گرفت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha