پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید غضنفری

حوزه/ دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از ابلاغ پیوست فرهنگی موکب‌های ایرانی و تشكیل کارگروه ویژه زائران خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سعید غضنفری در نشستی با اعضای ستاد اربعین حسینی حوزه علمیه استان قزوین گفت: تهیه و ابلاغ پیوست فرهنگی برای موکب‌های ایرانی با همكاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، تشكیل کمیته فرهنگی و آموزشی در استان‌ها، تشكیل  گرو ه هایی از کارشناسان برای رصد مسائل فرهنگی و تبلیغی در موسم اربعین و فضای مجازی و رسانه‌ها و تشكیل تیم ارزیابی و نظارت میدانی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از مهمترین اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.

 دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: تعیین شعار سال اربعین با رایزنی و مشورت با دستگاه‌ها، نهادها، مؤسسات و شخصیت‌های ایرانی و عراقی، تشكیل کارگروه ویژه زائران خارجی، ترانزیت از ایران با حضور روحانیون و فعالان فرهنگی از پاکستان، هندوستان، ترکیه، افغانستان و آذربایجان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی اظهار کرد: تولیدات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای بخش دیگری از اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بوده و برنامه ریزی خوبی با حضور مسئولین کمیته ها انجام گرفته است.

غضنفری خاطرنشان کرد: با تشکیل گروه یاوران معنوی اربعین با استفاده از شبكه سراسری ائمه جمعه و جماعات به منظور فرهنگ سازی اربعین در همه استان های کشور، برنامه ها به خوبی اجراء خواهد شد.

حجت الاسلام افشار، مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین نیز گفت: برنامه های فرهنگی خوبی در حوزه علمیه قزوین طراحی شده و جلسات مختلف توجیهی و آموزشی برای مبلغین و روحانیون موکب ها برگزار شده و امیدواریم نسبت به سالهای گذشته، دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha