جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نواب

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه گفت: در حیات ما کسی تحلیلی واقعی از انقلاب اسلامی و نقش حوزه‌های علمیه در آن نخواهد داشت چراکه همه حقایق در پشت پرده معاصرت پنهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب  امروز در مراسم افتتاحیه سی و سومین همایش مدیران مرکز خدمات، گفت: امیدوارم این شجره طیبه منشأ خدمات زیادی به حوزه‌های علمیه باشد.

وی بیان کرد: در حیات ما کسی تحلیلی واقعی از انقلاب اسلامی و نقش حوزه‌های علمیه در آن نخواهد داشت، چراکه همه حقایق در پشت پرده معاصرت پنهان است.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه گفت: انقلاب اسلامی در زمان ما تحلیل نمی‌شود؛ چراکه شرایط و موانع اجازه نمی‌دهد بررسی شود.

وی با مقایسه حکم تحریم تنباکو و حکم ارتداد سلمان رشدی تصریح کرد: معاصرت باعث شده است که در مورد حکم امام(ره) چیز زیادی ندانیم، در حالی که ارزش بسیاری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: مرکز ثقل انقلاب اسلامی حوزه است ولی الآن این حوزه و کارهایی که در حوزه انجام می‌شود شناخته نشده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بیان کرد: شما در مرکز خدمات نقشتان در نگهداری این حوزه بسیار زیاد است و آدم‌های بزرگی که با آنها صحبت می‌کنیم، این را مطرح می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه گفت: در چند ماه اخیر شرایطی به وجود آمد که عده‌ای وحشت کردند در حالی این حوادث یک سر سوزن هم در دل من شبهه و شک و نگرانی ایجاد نکرد.

وی افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و باید ببینیم در این مدت در سطح جهانی چه چیزهایی را به دست آورده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به چیزهایی که پس از انقلاب از دست داده‌ایم، گفت: رفاقت با عربستان و کشورهای مرتجع منطقه، ارتباط با آمریکا از موضع تسلیم و همگرایی با غرب از موضع ضعف از مواردی هستند که از دست داده‌ایم.

وی به چیزهایی که به دلیل انقلاب کسب کرده‌ایم گفت: عزتمندی و استقلال بخشی به مستضعفین جهان، بازگرداندن احساس هویت به مسلمانان جهان، احیای مسئله فلسطین در جهان، نقطه اتکا پیدا کردن مسلمانان در مسائل مختلف، احیای فرهنگ شیعه در جهان، قدرتمند نگه‌داشتن خاورمیانه، مواجهه قدرتمند با آمریکا، تعامل با غرب از موضع قدرتمندانه، ایجاد قطب‌بندی‌های جدید، تقویت جبهه کشورهای غیر متعهد و تشکیل و تأسیس خط مقاومت در جهان ازجمله چیزهایی هستند که با انقلاب کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha