پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس حوزه علمیه قم اظهار داشت: از ۵۸ مدرسه علمیه قم تقاضای تجربه نگاری کردیم و ۱۹ مدرسه علمیه اعلام آمادگی داشتند و اجرای این طرح نیاز به کار سازماندهی شده و همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تشکر از اساتید مدیران و معاونت های مرکز مدیریت برای حضور در این جلسه بیان داشت: سال گذشته آیت الله اعرافی و اساتید درخواستی را مبنی بر راه اندازی دبیرخانه اجلاس داشتند و این گزارش حاصل مطالب ارائه شده در اجلاسیه سال گذشته است.

وی تصریح کرد: پیگیری مطالبات اساتید، تبیین منویات مدیر محترم حوزه های علمیه، تجربه نگاری اساتید محترم سه مطالبه جدی مورد پیگیری اجلاسیه سال گذشته بوده است.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس حوزه علمیه قم اظهار داشت: ثبت و تنظیم تجربه های تدریسی اساتید طبق الگو های اساتید و اشتراک گذاری تجربه اساتید هدف این بخش بود، ما از 58 مدرسه علمیه قم تقاضای تجربه نگاری کردیم و 19 مدرسه علمیه اعلام آمادگی داشتند و لازم است، بیان کنم که اجرای این طرح نیاز به کار سازماندهی شده و همکاری دارد.

وی در ادامه افزود: در این راستا با 63 استان گفت و گو به صورت صوتی و تصویری انجام شده که بخش زیادی پیاده شده و در اجلاس بعدی به صورت چاپ شده خدمت اساتید ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی مطرح کرد: طراحی نظام استادی مبتنی بر اصالت های حوزوی ، راه اندازی گروه های علمی تربیتی، در دست داشتن چند متن، اصلاح محدوده های درسی، اصلاح نظام امتحانات کتبی و شفاهی و واسپاری به مدارس علمیه، تبیین نظام جامع اندیشه اسلامی، تاکید بر انتخابی بودن اساتید در سطح یک بخشی از منویات آیت الله اعرافی است که با تلاش فراوان به مرحله اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور فعال اساتید در کار گروه های تخصصی با حضور بالغ بر 300 نفر از اساتید و پاسخگویی مناسب از این کار گروه نشانه خوبی از همکاری همه جانبه اساتید در این طرح است.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: بعد از تحلیل و بررسی دستورات مدیر محترم حوزه علمیه و نظرات اساتید به این نتیجه رسیده ایم که بیشترین سهم با 28 درصد به معاونت آموزش اختصاص داشته و دفتر برنامه ریزی و نظارت و معاونت پژوهش به ترتیب جز بالاترین مطالبات قرار گرفته اند.

وی در پایان گفت: از برکات اجلاسیه سال گذشته این است که تا کنون 30 جلسه در این راستای با مدیران میانی حوزه علمیه برگزار شده و در این باره می توان بیان کرد که این جلسات به نوع خود کم نظیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha