جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت:دوره مقدماتی تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی ویژه طلاب سطح ۳و ۴ در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مهدی مقامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون برگزاری دوره مقدماتی تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی، گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقاء معرفت و بینش انقلابی طلاب حوزه علمیه خراسان و زمینه سازی و تربیت مدرس به منظور آموزش مفاهیم انقلابی در منطقه خراسان با همکاری موسسه انقلاب اسلامی و مدرسه تخصصی  قرآن و عترت برگزار می شود.

وی ادامه داد: افراد شرکت کننده در این دوره، مدیران، معاونان، اساتید و طلاب سطح 3 و 4 مدارس برادران و خواهران حوزه علمیه خراسان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این دوره دارای ۱۰ سرفصل آموزشی با 20 منبع است، افزود: دوره مقدماتی به صورت آموزشی و توجیهی است و سپس مرحله تکمیلی با تشکیل گروه های مباحثه با رویکرد تبیینی و مدرسی، برگزاری کارگاه رفع شبهات و جمع بندی هر سرفصل با حضور استاد مربوطه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ضرورت آشنایی با اندیشه های انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی آغازی تحول در نظام دانایی در دوران معاصر، در آمدی بر دین شناسی انقلاب اسلامی، محورهای تحلیل و بهره برداری از بیانات رهبر انقلاب، در آمدی بر اصول و فنون مسأله یابی و پژوهش در بیانات، در آمد بر ابعاد سیاسی اجتماعی زندگانی ائمه(ع)، جایگاه و رسالت زن و خانواده در اندیشه انقلاب اسلامی و... از جمله موضوعات آموزشی این دوره شش ماهه خواهد بود.

گفتنی است، مرحله مقدماتی تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی از 19 مهرماه سال جاری با شرکت 90 طلبه برادر و 60 طلبه خواهر آغاز شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha