جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با رئیس نهاد رهبری دانشگاه های کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ما باید فرزندانمان را به صورت ریشه ای و مستدل با آنچه که از منبع دانش است، آشنا کنیم، گفت: رسالت نهاد رهبری در دانشگاه هاست که به صورت ریشه ای این مسئله و شبهه عدم ارتباط علم با دین را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در دیدار برئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، اظهار داشت: علم فریضه ای است از دین و به همان میزان که در تاریخ اسلام فرصت حاصل شده علم و دین باهم عرضه می شده است و بزرگترین دانشمندان و علمای ما، بزرگترین متدینین هم بوده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آنچه در اروپا پیش آمد رشد علمی بود که متاسفانه آنچه در مقابلش به اسم دین مطرح شدفدین نبود بنابراین نمی توانست پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه آنها در بسیاری از جهات خیلی بد عمل کردند گفت: نتیجه این شد که دانشمندان رده اول اروپا برای اینکه از این مشکلات خارج شوند، ناچار شدند دین را کنار بگذارند و این مسئله به جهان خیلی آسیب زد که برخلاف دعوت پیغمبران بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: قصوراتی که ایجاد شده نتیجه اش این بود که مسلمانان دچار عقب ماندگی شدند و دانش را از منبعی گرفتیم که در محیط آنها دانش و دین دو مسئله جدای از هم بود. حتی زمزمه هایی شد که دانش را جایگزین دین کنند که البته این مسئله با واقعیت خیلی فاصله دارد و قابل طرح نیست، چراکه علم به معنی دانستن است و دین به معنای جهت دادن به همه امور مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: هرچه دانش گسترش یابد، نیاز جامعه به دین بیشتر می شود؛ همان طور که می بینید امروز دانشمندان هستند که بیشتر ضربه می زنند و دزدی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید فرزندانمان را به صورت ریشه ای و مستدل با آنچه که از منبع دانش است، آشنا کنیم، گفت: رسالت نهاد رهبری در دانشگاه هاست که به صورت ریشه ای این مسئله و شبهه را برطرف کند که در آن صورت توفیق بزرگی میسر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: جوانان ما به بسیاری از شیوه های اخلاقی دین تربیت شده اند و باید وجود آنها را مغتنم شمرد، زمینه ها خوب است و رسالت شما پیغمبرگونه و در قشر موثر جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: کار شما با یک کار روزمره جواب نمی دهد، مخصوصا که نظر مقام معظم رهبری این است که با ابتکار طرحی نو دراندازید، لذا باید امروز باید با طرح های کارشناسی شده برنامه ها اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه داریم، به خاطر مسئولیت های کم تعهد است و برای اینکه کشور را نجات دهیم باید علم، با ایمان همراه باشد .

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha