جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری فسایی در جلسه طلاب دورود

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلات امروز روحانیت، فاصله گرفتن از متن جامعه است که باید به این اصل مهم برگردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حیدری فسایی  شب گذشته در جلسه طلاب دورودی مقیم قم که در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی پردیسان قم  برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید اعمالی را به مردم توصیه کنند که که خود انجام می دهند؛ چراکه در این صورت، اثر بالایی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: نماز شب یکی از اعمالی است که توصیه بسیاری بر این عمل شده و طلاب و فضلا باید خود را مقید به انجام این عمل نمایند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در روایات متعدد، توصیه به انجام نماز شب شده و معصومین(ع) برای حل مشکلات مختلف، تذکر به انجام نمازشب می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری فسایی تصریح کرد: اگر کسی اهل نماز شب نباشد، انسانیت او کامل نیست و فقط در این دنیا نفس می کشد.

وی بیان داشت: عمل دیگری که باید انجام دهیم، قرائت روزانه زیارت عاشوراست؛ چراکه امام زمان(عج) توصیه بسیاری بر انجام این عمل داشته اند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: احترام به پدر و مادر و پیاده روی اربعین نیز از دیگر توصیه هایی است که به ما شده و ان شاءالله که توفیق داشته باشیم در این راه قدم برداریم؛ چراکه ثواب بسیاری برای هر قدم زائر در این راه بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری فسایی ابراز داشت: علامه هیدجی وصیت نامه ای دارند که در آن آمده است: «دوستان من خوش باشند؛ زیرا من از زندان طبیعت خلاص و به سوی مطلوب خود می روم و عمر جاودان می یابم و اگر دوستان از مفارقت ناراحتند، ان شاءالله خواهند آمد و همدیگر را در آنجا زیارت می کنیم. دوست داشتم پولی داشتم و به رفقا می دادم که در شب رحلت من مجلس سوری تهیه کرده و سروری انجام دهند، چراکه آن شب، شب وصال من است».

وی خاطرنشان ساخت: نامه ای امام زمان(عج) به شیخ مفید نوشته اند که مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج آورده است که در ظاهر به شیخ مفید است؛ اما در حقیقت به کل شیعیان است؛ در بخشی از این نامه آمده است: «إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَولَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ/ همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى ‏آيدو دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين مى‏برند».

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز روحانیت، فاصله گرفتن از متن جامعه است که باید به این اصل مهم برگردیم.

قریب به 80 درصد از روستاهای درود خالی از روحانی است

همچنین در این نشست حجت الاسلام شاملویی، نماینده طلاب دورودی مقیم قم نیز به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب دورود دارای مجمعی داخلی متشکل از 7 نفر از فضلا است که دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل می باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات گوناگون با شخصیت های روحانی مسئول در شهرستان، برگزاری نشست های گوناگون با حضور طلاب و فضلای دورود، اعزام مبلغ در بیمارستان ها، کمپ ترک اعتیاد، زندان ها و ...، راه اندازی گروه های تبلیغی و ... از جمله فعالیت های این مجمع می باشد.

نماینده طلاب و فضلای دورود ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 80 درصد از روستاهای درود خالی از روحانی است که با همت طلاب و فضلا می توانیم این معضل را حل نماییم.

حجت الاسلام شاملویی خاطرنشان ساخت: امروز مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) درود پیشرفت بسیار زیادی کرده و بنابر ابلاغ مدیر حوزه علمیه لرستان، این مدرسه علمیه با برخی از مدارس تراز اول قم برابری می کند.

وی تصریح کرد: همکاری طلاب دورودی مقیم قم با امام جمعه شهرستان برکات بسیاری داشته و امروز شاهد این ثمرات و برکات در منطقه هستیم.

نماینده طلاب و فضلای درود بیان داشت: توسعه و رونق صندوق قرض الحسنه طلاب درود از دیگر دستاوردهای مجمع بوده که بحمدلله فعالیت های خوبی را آغاز کرده است.

حجت الاسلام شاملویی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب دورود از ایده ها و پیشنهادات شما طلاب عزیز استقبال می نماید؛ چراکه اگر 80 طلبه دورودی دست در دست هم دهیم، می توانیم انقلاب بزرگی را با برنامه های خود در شهرستان ایجاد نماییم.

گفتنی است:، در این جلسه، رأی گیری اعضای جدید مجمع شهرستان دورود نیز برگزار شد که حجج اسلام  پرنیان، الهی نژاد، علی سالاروند، خرمی، موسوی به عنوان اعضای اصلی و حجج اسلام شاملویی و باجلوند به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha