شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلنگ آغاز ساخت مسجد در شهر برگهایم آلمان زده شد

حوزه/ اتحادیه اسلامی – ترکی امور مذهبی (دیتیب) روز گذشته در حضور مقامات شهری، کلنگ ساخت مسجد جدیدی را در شهر برگهایم آلمان به زمین زد. انتظار می رود ساخت این مسجد و مرکز فرهنگی، ۲ سال به طول بانجامد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، روز شنبه، یک سازمان اسلامی متعلق به مهاجران ترک تبار در شهر برگهایم آلمان، کلنگ ساختن مسجد جدیدی را زدند.

مسجد و مرکز فرهنگی جدید شهر برگهایم قرار است توسط اتحادیه اسلامی- ترکی امور مذهبی(دیتیب) ساخته شود.

سیهون ارکیس از کنسولگری ترکیه در شهر کلن و راسلر هرمن معاون شهردار شهر برگهایم در میان شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

ارکیس در این مراسم رو به جمعیت گفت: مسجد نه تنها برای جامعه ترک تبار محلی از اهمیت برخوردار است بلکه برای خود شهر نیز مهم است.

گفتنی است انتظار می رود کار ساخت و ساز این مسجد و مرکز فرهنگی 2 سال به طول بانجامد. این پروژه سه طبقه در یک محوطه 1 هزار و 850 متر مربع ساخته خواهد شد و ظرفیت 700 نمازگزار را به طور همزمان خواهد داشت.

سازمان ترکیه دیتیب، یک سازمان اسلامی است که بودجه آن توسط مهاجران ترک تبار در آلمان تامین می شود و هم اکنون بیش از 900 مسجد را در سرتاسر این کشور اداره می کند.

لازم به ذکر است کشور آلمان با بیش از 81 میلیون جمعیت، دومین کشور از نظر بیشترین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی پس از فرانسه محسوب می شود؛ به علاوه در میان جمعیت تقریبی 4.7 میلیون مسلمان این کشور، 3 میلیون نفر آنان ترک تبار هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha