شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زنان محجبه راننده ، هدف حملات جاده ای در آمریکا قرار می گیرند

حوزه/ گزارشی که وب سایت خبری هافینگتون پست از ۳۰ زن محجبه راننده در ایالات متحده آمریکا تهیه کرده نشان می دهد که این زنان به دلیل داشتن حجاب اسلامی دائما مورد حملات جاده ای نفرت محور قرار گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، وب سایت خبری هافینگتون پست در مطلبی که اخیرا منتشر کرده، با 30  زن محجبه راننده در آمریکا که هدف حملات جاده ای قرار گرفته اند مصاحبه ای انجام داده که نشان می دهد حجاب داشتن زنان مسلمان در ایالات متحده، آنان را هدف حملات نفرت محور قرار داده است. مصاحبه این وب سایت خبری با زنان مسلمان حقیقت تلخی را افشاء کرد.

با وجود اینکه برخورد با تمامی این زنان به گونه خود متفاوت بود، اما تمام آن ها اشکال را از خودشان دانسته اند، این زنان با وجود اینکه تصور کرده بودند که سرعت نامناسب یا نزدن چراغ راهنما اشکال آنان بوده اما هنگامی که با فرد مهاجم روبرو شده اند، با شعارهای نژادپرستانه ای چون «به کشور خودت برگرد»، «کله موکتی!» یا «تروریست» مواجه شده اند.

مصاحبه با زنان نشان داد، متاسفانه حوادثی که در جاده ها به وقوع می پیوندند بسیار سریع هستند و زنان مسلمان فرصتی برای برداشتن شماره پلاک یا تماس با پلیس ندارند. بسیاری از زنان راننده مصاحبه شونده گفته اندکه حوادث جاده ای برای آن ها به صورت دائمی و گاهی هفته ای یک بار رخ می دهند و گزارش دادن چنین اتفاقاتی فایده ندارد. آن ها مدرک درستی ندارند و پیگیری های آن ها نیز بی نتیجه می ماند.

یکی از این زنان در تگزاس گفت: یک راننده تقریبا مرا از جاده بیرون راند و بازویش را از پنجره بیرون آورده و سلام نظامی حزب نازی به من داد. بقیه نیز با اشاره به حجاب من، برخوردهای اهانت آمیز دیگری مرتکب شدند.

زنان مسلمان به خاطر داشتن حجاب به سادگی قابل شناسایی هستند و به احتمال بیشتر نسبت به مردان مسلمان در معرض حملات نفرت محور قرار می گیرند. در سال های اخیر زنان مسلمان زیادی در غرب به صورت کلامی یا بدنی مورد تحقیر یا ضرب و شتم قرار گرفته یا حتی آن ها را جلوی قطار هل داده اند. سال گذشته نبرا حسنین دختر 17 ساله مسلمان هنگامی که در ماه مبارک رمضان به خانه اش می رفت مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شد.

عمر که یک بانوی محجبه و مسلمان است، برای اینکه کمتر مورد آزار و اذیت جاده ای قرار بگیرد شیشه های اتومبیلش را دودی کرده است، اما پلیس بارها او را در جاده متوقف کرده و به شیشه های دودی گیر داده است. عمر معتقد است گیردادن های پلیس در جاده به او بهتر است از اینکه مورد آزار و اذیت مزاحمان در خیابان قرار بگیرد.

وی  می گوید با وجود تمام اتفاقات حاضر نیست دست از رانندگی بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha