پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بن سلمان - خاشقجی

حوزه/ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی نوشت: بن سلمان ولی عهد عربستان یک قاتل است که باید برای او چاره ای اندیشید و نیویورک تایمز نیز نوشت بن سلمان یک دیوانه است که عربستان باید او را برکنار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده عربستان منتقد محمد بن سلمان و رژیم آل سعود در 2 اکتبر گذشته در سفارت عربستان در ترکیه و افزایش گمانه زنی ها در مورد قتل وی توسط ماموران آل سعود، روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی نوشت: بن سلمان ولی عهد عربستان یک قاتل است که باید برای او چاره ای اندیشید و نیویورک تایمز نیز نوشت بن سلمان یک دیوانه است که عربستان باید او را برکنار کند.

نیکولاس کریستف نویسنده نیویورک تایمز ادامه داد: خاندان حاکم عربستان باید به دنبال ولی عهد جدیدی برای این کشور باشد و آمریکا نیز باید این را از عربستان بخواهد.

کریستف ادامه داد: گزارش های منتشر شده در مورد پرونده قتل خاشقجی رو به افزایش است و به نظر می رسد این روزنامه نگار که سابقه معروفیت 15 ساله دارد به روش بسیار فجیعی به قتل رسیده باشد، زیرا ترکیه اعلام کرده مدارک صوتی و تصویری در اختیار دارد که ماموران سعودی خاشقجی را در ساختمان کنسولگری شکنجه کرده و به قتل می رسانند.

این نویسنده نیویورک تایمز نوشت: با وجود اینکه اطلاعات قطعی در مورد این پرونده وجود ندارد، اما همه مواستار واقعیت و حقیقت هستند و به نظر می رسد بن سلمان تنها کسی است که این عملیات شکنجه و بازداشت و سپس قتل و قطعه قطعه کردن جنازه را طراحی کرده است.

کریستف تاکید کرد: اتفاقی که برای خاشقجی افتاده بسیار فجیع است به ویژه با توجه به اینکه دولت آمریکا نیز واکنش سستی نسبت به آن نشان داد و ترامپ گفت: ما فروش سلاح به عربستان را متوقف نخواهیم کرد، زیرا امور به زودی به روال عادی باز می گردد.

این نویسنده ادامه داد: عملیات قتل خاشقجی لکه ننگی برای ترامپ و تمام کسانی است که با بن سلمان روابط تجاری دارند به ویژه با توجه به اینکه بن سلمان جرم های دیگری مانند زندانی کردن ده ها کارکند و شاهزدان عربستانی و ربودن نخست وزیر لبنان و وادار کردن او به استعفا و ایجاد بحران در رابطه با قطر و تجاوز به یمن را نیز در پرونده خود دارد و اکنون 8 میلیون یمنی در گرسنگی و قحطی به سر می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha