جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمهوری آذربایجان

حوزه/ روسای احزاب و گروه های سیاسی، شخصیت های دانشگاهی و رسانه ای جمهوری آذربایجان در مرقد اولین شهید محراب انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، میهمانان خارجی شرکت‌ کننده در نشست بین ‌المللی «مبارزه با اشغال، ترور و تجزیه‌ طلبی» با حضور در مرقد شهید آیت‌ الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب به مقام والای این شهید ترور ادای احترام کردند.

در این مراسم روسای احزاب و گروه‌ های سیاسی، شخصیت ‌های دانشگاهی و رسانه‌ ای از جمهوری آذربایجان با قرائت فاتحه یاد و نام این مجاهد شهید را گرامی داشتند.

حجت الاسلام قاضی طباطبایی فرزند این شهید محراب ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان ترور است که بیش از هفده هزار شهید را در این عرصه قربانی داده است.

وی افزود: غربی ها واکنش دوگانه ای نسبت به  ترورها دارند، اگر تروری در خاورمیانه یا ایران صورت بگیرد، بیانیه و واکنشی ندارند اما اگر در غرب باشد، سریع واکنش نشان می دهند.

عاکف نقی، رئیس تشکیلات آزادی بخش قره باغ نیز در این مراسم، ترور را یکی از ابزارهای شوم استعمار برای مقابله با بیداری ملت‌ ها عنوان کرد و افزود: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان از ترور و اشغال رنج دیده اند و ما همواره در محکومیت این دو اقدام از هیچ کوششی دریغ نکرده‌ایم.

وی افزود: در فاجعه تروریستی اخیر اهواز نیز این تشکیلات با انتشار بیانیه رسمی این فاجعه را محکوم و با بازماندگان شهدا ابراز همدردی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha