شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علمای اهل سنت کردستان

​حوزه/ علمای اهل سنت کردستان، ضمن محکوم کردن عمل غیرانسانی تروریست های اجیرشده استکبار جهانی در ربودن چند نیروی مردمی و مرزبان جمهوری اسلامی در مرز میر جاوه، اعلام کردند: گروهک های تروریستی هیچ ارتباط و سنخیتی با اهل سنت ندارند و تنها تشنه به خون مسلمین هستند.

خبرگزاری «حوزه»- کردستان/ در پی اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی موسوم به جیش العدل(جیش الظلم) در ربودن ۱۴ نفر از نیروهای بسیج مردمی و مرزبانان، در منطقه صفر مرزی «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» شهر میرجاوه، علمای اهل سنت استان کردستان، ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی تروریست های اجیرشده استکبار جهانی اعلام کردند که گروهک های تروریستی هیچ ارتباط و سنخیتی با اهل سنت ندارند و تنها تشنه به خون مسلمین و دیگر ادیان هستند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: دشمنان این ملت و نظام به کرار دشمنی و کینه خود نسبت به این ملت را نشان داده اند و در عملی کردن نیات پلید و شیطانی خود دست به هر عملی خواهند زد.

امام جمعه سنندج گفت: ربودن 1۴ مرزبان و حافظ این آب وخاک در هیچ قاموسی نمی گنجد، تروریست ها که خود را حامی و فرزندان سیستان و بلوچستان می دانند با این کار خبیثانه خود چهره شیطانی خویش را برای همه عیان کردند و بی شک در آینده ای نزدیک به سرنوشت سران خود دچار خواهند شد.

این عالم اهل سنت کردستان بیان داشت: تروریست منطقه ای و جهانی در این سالها ضربات مهلک و شدیدی از نیروهای جمهوری اسلامی خورده اند و عرصه بر آنها روز به روز تنگتر می شود، لذا انجام اینگونه عملیات های کور و نابخردانه تنها نتیجه ای که برای تروریستها دارد این است که آنان را هرچه سریعتر به سمت نابودی و خسران خواهد برد.

 

ماموستا محمدامین راستی، از علمای اهل سنت استان کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با محکوم کردن عمل غیرانسانی گروهک تروریستی جیش العدل (جیش الظلم) در ربودن تعدادی از سربازان و مرزبانان، اظهار داشت: چنین اعمال جنایتکارانه ای هیچ توجهی در اذهان بشریت ندارد. ربودن تعدادی سرباز و مرزدار نشان از زبونی و خواری تروریست های فریب خورده دارد و بی شک این عمل روز به روز چهره این گروهک فاسد را منفورتر از گذشته خواهد کرد.

این عالم اهل سنت کردستانی ادامه داد: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی نشان داده است که گروهک های تروریستی هیچ رحم و مروتی در انجام نیات پلید خود ندارند و این امر را بارها به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کشور پاکستان، گفت: متاسفانه پاکستان در بحث امنیتی و اطلاعاتی بسیار ضعیف و شکننده است و بی شک دستگاه امنیتی این کشور در دست مافیای اطلاعاتی کشورهای غربی و منطقه است، لذا اگر رویه خود را اصلاح نکند به زودی ضربه این اهمال کاری ها را به شدت خواهد خورد.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه ملت ایران یقین داشته باشند که جوانان ربوده شده این مرزوبوم به سلامت به کشورشان بازخواهند گشت، تاکید کرد: با توان اطلاعاتی و امنیتی که از جوانان این نظام سراغ داریم، به زودی عاملان این جنایت ضدبشری به سزای عمل خود خواهند رسید.

 

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با محکوم کردن این عملیات تروریستی، اظهار داشت: تشدید اقدامات تروریستی دشمنان نشانه های اضمحلال و ضعف تروریست ها و حامیان جهانی و منطقه ای آنان است.

وی ادامه داد: ربودن 1۴ سرباز، بسیجی و مرزدار، هرگز برای یک گروه تروریستی نمی تواند فتح الفتوح باشد، بلکه عملی از روی زبونی و ضعف است.

این عالم کردستانی با تاکید بر اینکه گروهک تروریستی جیش العدل (جیش الظلم) بی شک از سوی سرویس های اطلاعاتی غربی و عربی حمایت مالی و اطلاعاتی می شود، افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به جای اینکه به دنبال ثبات در حساس ترین منطقه جهان یعنی خاورمیانه باشند، با تجهیز گروهک های تروریستی روز به روز شعله های آتش کینه و جنگ را در منطقه شعله ور می سازند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اهل سنت ایران به ویژه علمای استان کردستان ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی تروریست های اجیرشده استکبار جهانی اعلام می دارند که گروهک های تروریستی هیچ ارتباط و سنخیتی با اهل سنت ندارند و تنها تشنه به خون مسلمین و دیگر ادیان هستند.

 

ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه مریوان نیز ضمن محکوم کردن جنایت تروریست ها در شرق کشور، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: تروریست و جنایت این روزها، منطقه خاورمیانه را به میدان جنگ و کشتار بشریت تبدیل کرده است و بی شک عاملان و آمران این گروه ها به زودی تقاص اعمال ننگین خود را خواهند داد.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه پدیده شوم تروریسم ساخته و پرداخته دستان ناپاک امپریالیسم جهانی است، گفت: هیچ گروه تروریستی بدون حمایت مالی و لجستیکی کشورهای دیگر هرگز قادر به ادامه حیات و انجام عملیات های تروریستی نیست که نمونه بارز آن گروهک تروریستی داعش بود که به صورت مستقیم از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی، خاندان آل سعود و... حمایت مالی می شدند.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: ربودن تعدادی سرباز جوان و مرزداران مردمی توسط تروریست ها را هرگز نمی توان یک دستاورد نظامی قلمداد کرد، بلکه این عمل، نشانه عجز و ناتوانی این گروه هاست.

این عالم اهل سنت کردستان اظهار کرد: ربودن چند سرباز و مرزدار در شرق کشور نشان داد که تروریست های بزدل هرگز توان و جرات رویارویی مستقیم با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را ندارند و با این کار خود تنها چهره خویش را در انظار عمومی جهانی منفورتر می کنند.

امام جمعه مریوان گفت: ملت شریف ایران به ویژه خانواده های سربازان، بسیجیان و... ربوده شده یقین داشته باشند که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران به زودی این عزیزان را سالم و سلامت به کشور بازخواهند گردانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha