جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوراسگان

حوزه/ نماز یاد خداست و ما را از ارتکاب فحشا و منکر دور می سازد، مومنان و به ویژه طلاب باید از نماز و اعمال خود مراقبت کنند تا مورد شفاعت اهل بیت(ع) واقع شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خانم باقری در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، با اشاره به آیه 38 سوره مبارکه مدثر «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ»، رهینه را وثیقه ای که در مقام وام یا اجاره می پردازند، معنا کرد و گفت: تمام انسان ها در محشر به همراه رهینه هایشان در پیشگاه پروردگار حاضر می شوند؛ رهینه وظایف و تکالیف انسان در برابر خداوند متعال و برادران ایمانی انسان است، هنگامی که انسان وظایف و تکالیف خود را ادا می کند از قید اسارت نفس آزاد می گردد؛ مومنان در روز رستاخیز آزاد و رها از قید و بند تکالیف و وظایف انجام شده، وارد بهشت می شوند.

وی افزود: این افراد که مومنانی راستین بی حساب وارد بهشت شده و در آنجا از نعمت های الهی برخوردار و هر یک فراخور ایمان و عمل صالح خود در طبقات عالیه بهشت جای می گیرند و این در حالی است که دیگر افراد و اهل دوزخ با غل و زنجیر وارد دوزخ می شوند .

استاد حوزه خواهران در ادامه گفت: این امر بسیار مهم است که در انجام تکالیف و اعمال خود بکوشیم تا سیرتی زیبا در قیامت ما را همراهی کند و به واسطه سیرت زیبای اعمال، وارد بهشت شویم، لذا می طلبد که تمامی اعمال خود را برای خدا خالص کنیم .

خانم باقری با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: طبق آیات قرآن، بهشتیان، دوزخیان را می نگرند و می شناسند، لذا روز قیامت روزی است که پرده ها کنار می روند و افراد چهره واقعی یکدیگر را می بینند و این جاست که بهشتیان از دوزخیان می پرسند چه چیز شما را به دوزخ فرستاد؟ در پاسخ اموری که از آن غفلت کردند را بر می شمارند، اولین آنها این است که ما از مصلین و نمازگزاران نبودیم.

وی در پایان به طلاب توصیه کرد: نماز یاد خداست و ما را از ارتکاب فحشا و منکر دور می سازد، مومنان و به ویژه طلاب باید از نماز و اعمال خود مراقبت کنند تا مورد شفاعت اهل بیت(ع) واقع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha