جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و مردم از لحاظ اقتصادی، اولویت دفتر شورای سیاستگذاری ساختن مصلی در شهرها نیست و این دفتر هیچ گونه برنامه ای برای ساخت مصلی های جدید ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در مجمع خیرین نماز جمعه شهر اقبالیه که در حسینیه کریم اهل بیت (ع) قزوین با موضوع تکمیل مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم مومنان را تشویق به انفاق کرده که این مهم نشان دهنده اهمیت موضوع انفاق در جامعه دینی است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز به ویژه نماز جمعه و انفاق، دو موضوعی است که مورد پسند، تاکید و رضایت خداوند متعال می باشد و خیرین می توانند با هزینه کردن در راستای ساخت بنایی برای برپایی نماز جمعه از این ثواب اخروی بهره مند شوند.

 مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین بیان کرد:  از چندین ماه قبل این نوید داده شده بود که به زودی بتوانیم مجمع خیرین نهاد نماز جمعه استان قزوین را تشکیل دهیم که خوشبختانه این مهم با مجمع خیرین شهر اقبالیه شروع به کار کرد و امیدواریم بتوانیم این تشکل را در سطح استان گسترش دهیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور و مردم از لحاظ اقتصادی، اولویت دفتر شورای سیاستگذاری ساختن مصلی در شهرها نیست و این دفتر هیچ گونه برنامه ای برای ساخت مصلی های جدید ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند نماز جمعه را در مساجد جامع شهر اقامه کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی خیرین محترم بتوانیم مصلی هایی که کار ساخت و ساز آنها آغاز شده را تکمیل کرده تا مردم آن شهرها بتوانند در یک مکان مناسب به اقامه نماز جمعه و استفاده از برنامه های فرهنگی بپردازند

 مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: برای ساخت مصلای نماز جمعه باید از هزینه های اضافی و اقدامات تزئیناتی و اسراف جلوگیری شود و با ساخت مصلی های ساده به دنبال افزایش معنویت در این مکان ها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha